Apar noi bilete şi abonamente pentru trenurile metropolitane din România
Ministerul Transporturilor a luat o măsură menită să faciliteze viața a zeci de mii de navetiști.
Se schimbă regulile în regiunea București – Ilfov, dar și în alte centre urbane din județe. Mai exact, ministerul a hotărât introducerea biletelor metropolitane feroviare.
Oraşele din provincie unde călătorii vor putea beneficia de trenurile metropolitane vor fi Oradea, Timișoara, Brașov, Iași, Piatra Neamț şi altele.
Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, a explicat că trenul metropolitan de pe linia București Nord – Mogoșoaia – Otopeni Patinoar – Aeroportul Internațional Henri Coandă a fost un proiect pilot de succes.
„După proiectul pilot, de succes, a trenului metropolitan de pe linia București Nord – Mogoșoaia – Otopeni Patinoar – Aeroportul Internațional Henri Coandă, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a emis ordinul nr. 1039/2024 privind introducerea biletelor feroviare metropolitane, atât în regiunea București-Ilfov, cât și în restul reședințelor de județ din țară”, a precizat acesta.
Ordinul stabileşte tarifele aplicate pentru toate aceste categorii
Prin noul ordin emis, Ministerul Transporturilor stabilește tarifele aplicate de toți operatorii de transport feroviar de călători pentru următoarele categorii:
- tarif pentru o călătorie;
- tarif de călătorie metropolitană;
- tarif abonament;
- tarif abonament metropolitan;
- tarif unic;
- tarif autorizație de călătorie;
- tarif permis de călătorie;
- tarif pentru tichet rezervare loc;
- tarif suplimentar pentru vagoane de dormit;
- tarif suplimentar pentru vagoane cușetă;
- tarif suplimentar pentru transportul bicicletelor.
Regulile vor deveni valabile începând cu prima parte a lunii iulie 2024, la 60 de zile de la publicarea ordinului în Monitorul Oficial. Noile bilete metropolitane sunt introduse sub două concepte distincte.
Ionel Scrioşteanu: Noul pas legislativ vine să aducă mai aproape trenul metropolitan modern de cetățenii României
Primul concept se referă la călătoriile scurte, care nu necesită o planificare prea riguroasă din partea călătorului, inclusiv biletul metropolitan pentru o singură călătorie și accesul la un tren.
Cu un bilet metropolitan de o călătorie, se va putea accesa trenul oricărui operator, o dată, între stațiile de pe linia respectivă. Oamenii nu vor mai avea grija stabilirii exacte a trenului sau a calculării tarifului în raport cu diferitele distanțe.
A doua abordare se concentrează pe biletele și abonamentele cu valabilitate extinsă în cadrul întregii zone metropolitane. Acestea facilitează schimbarea trenurilor în această zonă, fără a ține cont de operatorul care furnizează serviciul public.
„De la un abonament de 3 ore (care permite efectuarea călătoriei în zona metropolitană, chiar dacă destinațiile sunt pe linii ferate diferite), până la abonamente de o lună.
În contextul în care București – Ilfov, Oradea/Bihor, Reșița/Timișoara/Timiș/Caraș Severin, Brașov, Iași și Piatra Neamț sunt deja cu proiecte subsecvente proiectului național de tren metropolitan aprobate și prin ordin de ministru, noul pas legislativ vine să aducă mai aproape trenul metropolitan modern de cetățenii României”, a mai precizat Ionel Scrioşteanu.