"Prin aprobarea pachetelor legislative Single European Sky, Uniunea Europeană doreşte reducerea emisiilor de CO2, dar şi îmbunătăţirea timpilor de trafic aerian odată cu reducerea costurilor operaţionale ale companiilor aeriene şi, nu în ultimul rând, îmbunătăţirea securităţii. Bazele blocului funcţional aerian româno – bulgar au fost puse în 2004, iar în 2008 au fost finalizate studiile de fezabilitate. Până în decembrie 2012, blocul va fi funcţional, iar din 2013 traficul aerian se va desfăşura după noua formulă în România şi Bulgaria’, a spus Bogdan Donciu.
Practic, din 2013 aeronavele civile şi militare care vor intra în spaţiul aerian, devenit comun, al celor două ţări, vor putea alege orice rută le avantajează din punct de vedere al costurilor şi al timpului de parcurs până la destinaţie, şi nu pe baza unor trasee stricte ca până în prezent.
Astfel, este maximizat modul de utilizare a combustibilului, este redus timpul de parcurs, dar şi distanţa de trecere prin spaţiul aerian românesc, au precizat reprezentanţii Eurocontrol.
"Estimările arată că economiile pe care companiile aeriene le vor face sunt de circa 15 milioane de euro anual, cinci milioane de euro mai puţin din costurile de carburant şi zece milioane euro din costurile operaţionale. Acest lucru ar trebui să se simtă şi la costurile biletelor", a spus Bogdan Donciu.
Din estimările iniţiale, reducerea preţurilor ar putea fi situată undeva la 6 – 7 procente, însă calcule exacte vor fi făcute după un an de funcţionare a blocului aertian. Potrivit reprezentanţilor Eurocontrol şi ROMATSA, astfel de reduceri au fost înregistrate şi în cazul celorlalte opt blocuri aeriene comune din Uniunea Europeană.