”2012 dă semne foarte bune: biletele la Red Hot Chili Peppers (RHCP) se vând cu o viteză mai mare decăt cele de la Depeche Mode sau Madonna, trei categorii fiind deja epuizate. B’ESTFEST a vândut câteva mii de abonamente până să anunțe headlinerii, o premieră absolută în România, ceea ce arată că publicul are o mare încredere în acest brand”, spune Laura Coroianu, CEO Emagic, unul dintre cei mai cunoscuți organizatori de festivaluri și concerte din România.
Potrivit acesteia, piața concertelor din România funcționează după o serie de principii ce nu se regăsesc în vestul Europei. ”Artiști care în România abia strâng 10-15.000 de oameni, acolo fac stadioane sold-out, însă pe aceleași onorarii. De aceea riscurile pentru promoterii locali sunt mult mai mari, iar prezența unor branduri partenere devine esențială pentru a putea păstra prețul biletelor la un nivel accesibil publicului”, explică Laura Coroianu.
Așadar, vorbim despre o industrie mai degrabă ”riscantă decât profitabilă”, punctează ea, un domeniu în care nu oricine rezistă pentru că implică o mulțime de variabile, iar fără niște estimări corecte, realiste, poate genera pierderi.
În context, lista evenimentelor Emagic din acest an începe cu două concerte care vor face încălzirea pentru B’ESTFEST, respectiv show-ul Foreign Beggars din 25 mai (Atelierul de Producție) și concertul Slayer din 4 iunie (Arenele Romane).
Festivalul B’ESTFEST Summer Camp va avea loc în perioada 6-8 iulie, principala nouate din acest an fiind adăugarea unei noi scene dedicată exclusiv muzicii rock. Primii headlineri confirmați sunt Garbage și Pulp, alături de numeroase alte nume precum Caro Emerald, Selah Sue, Milow, Dope D.O.D, The Qemists, Meshiggas, Obituary sau Moonspell.
”Pe 19 Iulie va avea loc un nou concert Roxette, de această dată la Cluj Arena, iar pe 31 august vom avea concertul RHCP pe Arena Națională din București. Vom mai avea însă cel puțin o confirmare pentru sezonul acesta, astfel că discutăm despre șase evenimente”, mai spune Coroianu.
În privința costurilor pentru organizarea unui concert, acestea diferă foarte mult în funcție de artist, locație și perioadă. Însă, până acum, festivalurile și concertele pe stadion cu artiști de talia Madonna, U2, RHCP s-au dovedit a fi cele mai scumpe.
Biletele la RHCP se vând cu o viteză mai mare decât cele de la Depeche Mode sau Madonna
10 martie 2012, 00:52
Ultima modificare în 10 martie 2012, 02:52
După un 2010 dificil pentru organizatorii de concerte, 2011 a demonstrat că lucrurile încep să se redreseze. Numai concertul trupei americane Bon Jovi a adunat la București 55.000 de oameni, încasările ajungând la aproximativ 2,5 milioane de euro.
Etichete: Bon Jovi,
concert,
europa,
madonna
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook