Grupul german de retail Rewe, prezent şi pe piaţa din România, a anunţat vânzarea a 53 din cele 136 de supermarketuri Billa pe care le operează în Italia către Carrefour. Tranzacţia este parte a strategiei retailerului de a-şi “concentra atenţia pe pieţele unde compania deţine o poziţie de top”, scrie Wall Street Journal. Cum nu a prins un loc în topul primilor 10 comercianţi din România, în culisele pieţei de retail circulă informația că reţeaua locală de 80 de supermarketuri Billa ar fi de vânzare.
Cum comentează oficialii Billa România informatiile care au început deja să circule în piata? Printr-un anticipat pură zvonistică: "Nu există planuri de a vinde rețeaua de magazine BILLA România, aceste informații sunt doar zvonuri".
Parte a grupului german Rewe, care operează şi reţelele de magazine de tip discount XXL Mega Discount şi Penny, Billa a deschis primul supermarket din Bucureşti în 1999. Cu afaceri de circa 307 mil. euro în 2013, Billa România operează acum 80 de magazine şi are peste 3.500 de angajaţi.
Principalii concurenţi pe segment sunt reţelele Mega Image (171 de magazine), Carrefour Market (79) şi Profi (232).
În afară de Italia şi România, Rewe mai operează supermarketuri şi în alte şase şări din Europa Centrală și de Est – Bulgaria, Croația,Republica Cehă, Rusia, Slovacia și Ucraina. În total nemţii au aproape 640 de magazine şi vânzări de 2,8 mld. euro anul trecut, în creştere cu 8,3% comparativ cu 2012.
În Italia, Rewe are plan să vândă şi restul de 83 de supermarketuri Billa şi să-şi concentreze atenţia şi resursele pe segmental de discount, unde înregistrează vânzări în creştere: cele 311de magayine Penny din Italia au avut vânzări cu 6,6% mai mari în 2013, faţă de anul anterior.