De la inceputul acestui an, telespectatorii romani au posibilitatea sa consume pe parcursul unei duminici trei meniuri de Bingo. La pranz, TVR serveste o portie (bingo) de sarmale, dupa-amiaza, elegantul Mihai Calin imbie poporul cu o salata de fructe, iar seara, pentru cei care ii mai tin ficatul si pancreasul (si sunt destui!) Antena 1 pune la bataie o cantarola uriasa de tochitura. Luni dimineata, o tara intreaga da navala in farmacii sa cumpere triferment. (O exagerare, desigur.)
Retetele celor trei meniuri functioneaza din plin pentru posturile de televiziune. Ultimul intrat pe piata, National TV Bingo Liberty, chiar daca nu a inregistrat pana acum cote de audienta care sa rivalizeze cu celelalte doua concursuri, are meritul de a salta cat de cat audienta postului TV Romania 1.
Sondajul de audienta pus la dispozitie de compania CSOP arata ca, in duminica din 23 ianuarie, varful de audienta in Bucuresti atins de principalul canal al Televiziunii Romane s-a datorat noului program prezentat de Horia Brenciu si Ovidiu Uscat.
In restul zilei, audienta de la TV Romania 1 nu a depasit 9%. Desigur, ar fi absurd sa pretindem cote de audiente spectaculoase acestui Bingo Liberty, de vreme ce este plasat la o ora cand multi telespectatori isi fac siesta. Asa cum era de asteptat, clientii publicitari nu s-au ingramadit sa cumpere spatii de reclama. In duminica amintita, potrivit monitorizarii CSOP, in National Bingo Liberty s-au vandut doar doua minute de publicitate.
Stirile Pro TV nu depasesc audienta Observatorului
Cele doua concursuri bingo de pe TV Romania 1 si Pro TV s-au suprapus in duminica din 23 ianuarie pe parcursul unei jumatati de ora. Acest lucru nu i-a deranjat pe cei de la Pro TV, care au pornit in forta de la o audienta medie de 10% si s-au mentinut lideri aproape pe toata durata emisiunii. Cu selectiuni din editiile trecute ale programului „Duminica in familie”, Antena 1 n-a contat, in schimb s-a apropiat de audienta Super Bingo prin cele doua episoade ale telenovelei „Capcanele destinului”.
Pro TV si-a plasat excelent concursul de bingo, pregatind audienta pentru Stirile de la ora 19. Din pacate pentru stiristii din Bd. Pache Prototopopescu, Observatorul de la televiziunea rivala s-a instalat solid in campul preferintelor telespectatorilor bucuresteni.
Si in aceasta zi Observatorul a batut clar Stirile Pro TV. Intre 19.15 si 19.30, Observatorul avea o audienta medie de 18,7%, iar Stirile, 16,9%. In urmatorul sfert de ora, diferenta a fost de 10,1 procente in favoarea Antenei 1!
Despre audienta lui TeleEurobingo Show nu ar fi prea multe lucruri de spus. Emisiunea a dominat autoritar intervalul de maxima audienta (prime-time).
E greu de inchipuit ce program ar putea sa-i submineze pozitia. TeleEurobingo Show este preferatul tuturor categoriilor de varsta. Pana si la grupa de varsta 15-24 de ani, concursul bingo de la Antena 1 s-a plasat mai bine decat concurenta, inregistrand o audienta medie de 11,1%, in timp ce Super Bingo a avut 9,2%, iar National doar 3,2%. La grupa de varsta de peste 50 de ani, „tochitura” de la Antena 1 a avut un succes nebun, audienta atingand 24,4%, in timp ce audientele concurentei s-au plasat sub 16 procente.
Ce rost are, totusi, aceasta trancaneala despre audientele unor jocuri de bingo? Pierdere de vreme, ar spune cei care nu sunt pasionati de asemenea productii tv.
Pentru cei care nu cred in sondaje sau pentru cei care le ignora, ar fi interesant de amintit ca in duminica respectiva, in timpul TeleEurobingo Show, au fost difuzate 727 de secunde de publicitate comerciala (fara promo-uri). Adica nu mai putin de 12 minute, la un tarif-lista de 3.500 de dolari pentru 30 secunde de publicitate. Asta intr-o luna cand investitiile publicitare sunt cele mai mici pe parcursul anului. Super Bingo Pro TV si National Bingo vand 30 de secunde cu cate 1.500 dolari conform tarifelor-lista. Pe baza carui criteriu clientii publicitari „baga” atatia bani in aceste programe? I-au convins oare racnetele cuplului Romica-Palade sau, in cazul Super Bingo Pro TV, farmecul lui Mihai Calin? Daca audienta nu e, nici televiziune nu e.