Biofarm prescrie reţete de creştere cu medicamente la preţuri mici

Cavit, Bixtonim, Colebil, Triferment. Medicamente pe care românii le cunosc de 40 de ani. Din încrederea lor, Biofarm îşi susţine cea mai mare parte a afacerii, reuşind să crească însă şi în alte zone de producţie. Nu este o firmă dedicată producerii de medicamente eliberate cu prescripţie medicală, dar a crescut cu 14,6% pe acest segment. Gabriela Orăşanu, Assistant Manager al Directorului General, are explicaţia: „preţurile mici practicate, medicamentele

Cavit, Bixtonim, Colebil, Triferment. Medicamente pe care românii le cunosc de 40 de ani. Din încrederea lor, Biofarm îşi susţine cea mai mare parte a afacerii, reuşind să crească însă şi în alte zone de producţie.

Nu este o firmă dedicată producerii de medicamente eliberate cu prescripţie medicală, dar a crescut cu 14,6% pe acest segment. Gabriela Orăşanu, Assistant Manager al Directorului General, are explicaţia: „preţurile mici practicate, medicamentele având preţ de referinţă pe listele de medicamente compensate şi gratuite“. Cu o astfel de reţetă, Biofarm şi-a consolidat poziţia pe pieţele în care vinde medicamente de acest gen, dar a continuat, anul trecut, să îşi extindă portofoliul şi în zonele consacrate – medicamente eliberate fără prescripţie (OTC) şi suplimente nutritive.

În 2006, a înregistrat 12 produse noi în ţară, iar anul acesta va scoate pe piaţă încă zece, cifră pe care intenţionează să o repete în fiecare an. Strategia, definită de Orăşanu ca fiind de „consolidare şi creştere a volumului de produse, pe termen scurt, şi de îmbunătăţire a valorii, pe termen lung“, a ajutat-o să obţină o cotă de 2,9% pe ansamblul pieţei, iar pe anumite produse chiar aproape de 90%. A alocat pentru cercetare – dezvoltare 2% din cifra de afaceri şi şi-a redefinit strategia de marketing, extinzând echipele de vânzări şi investind în promovarea produselor cu 65% mai mult decât anul trecut.

Potrivit analiştilor Contrast, în faţa competitorilor, Biofarm a fost avantajată şi de independenţa faţă de furnizori şi clienţi, având încheiate cu aceştia contracte pe termen lunga. În plus, creşterea exporturilor – 50% faţă de 2005 – i-a diminuat dependenţa faţă de preţurile controlate de autorităţile locale în cazul medicamentelor comercializate pe piaţa românească.

Toate au adus rezultate financiare remarcabile: rentabilitate a capitalului propriu de 23% şi o rentabilitate reală a capitalului de circa 17% (cea mai mare dintre companiile farmaceutice analizate de Contrast). Acţionarii au avut de ce să-şi frece mâinile de bucurie. Pe bursă, compania a fost una dintre investiţiile profitabile ale anului 2006: acţiunile au adus un randament de 65% faţă de 2005, când randamentul a fost negativ.