Biotehnologia câştigă teren la bursele din Europa şi SUA

Veniturile realizate de companiile de tehnologie medicală şi biotehnologie, listate pe bursele din Statele Unite şi Europa, au totalizat 336,2 miliarde de dolari în anul fiscal încheiat în iunie 2014, în creştere cu 4% faţă de anul precedent, cu mult sub ratele de creştere înregistrate înainte de criză, conform unui studiu anual de profil, realizat de compania internaţională de consultanţă EY.

'Profitând de îmbunătăţirea climatului financiar din domeniul îngrijirii sănătăţii şi de redresarea semnificativă a capitalizării pieţei, companiile de tehnologie medicală au înregistrat creşteri modeste ale veniturilor în anul financiar încheiat în iunie 2014, simultan cu îmbunătăţirea situaţiei lichidităţilor şi activitatea de fuziuni şi achiziţii direcţionată către consolidarea portofoliilor de produse şi servicii', se arată în studiul EY.

În cursul celor 12 luni încheiate în iunie 2014, companiile din industria de tehnologie medicală au avut parte de una dintre cele mai favorabile ferestre de oportunitate pentru lansarea de oferte publice iniţaiale /IPO-uri/ – 31 de companii au fost listate pe piaţa de capital în Statele Unite şi Europa în acest interval de timp, reuşind să acumuleze un capital de 1,5 miliarde dolari, reprezentând o creştere de 600% faţă de perioadă anterioară.

Potrivit EY, finanţările rămân solide – companiile de tehnologie medicală şi biotehnologie au atras finanţări de 27,3 miliarde de dolari în perioada iunie 2013 – iunie 2014, 71% dintre aceste finanţări provenind din tranzacţionarea datoriilor. Companiile din SUA au atras cea mai mare parte din totalul finanţărilor, în valoare de 22,2 miliarde de dolari.

"În timp ce industria MedTech continuă să demonstreze că are capacitate de adaptare, rezultatele studiului nostru oferă noi dovezi privind faptul că regulile tradiţionale ale competiţiei devin mai puţin relevante şi obligă companiile să implementeze strategii noi pentru a obţine un succes durabil. Chiar dacă strategiile alese de fiecare firmă în parte vor fi diferite, companiile vor fi nevoite să descopere noi căi de a demonstra că produsele lor ajută furnizorii de servicii medicale să atingă standarde de îngrijire a sănătăţii de cea mai înaltă calitate şi să-şi crească cota de piaţă, excluzând costurile din această ecuaţie", a declarat Patrick Flochel, lider global EY pentru sectorul farmaceutic.

Studiul mai arată că medicii devin factori de influenţă mai puţin importanţi în deciziile de achiziţii legate de tehnologia medicală. În pofida provocărilor comerciale continue de pe parcursul anului 2013, performanţele globale ale industriei de tehnologie medicală şi biotehnologie rămân constante, păstrându-şi nivelele relativ scăzute de creştere din ultimii ani. Dar, în timp ce industria se confruntă cu presiunea exercitată de piaţă şi de autorităţile de reglementare, o nouă provocare ameninţă perspectivele de creştere: standardizarea, conform studiului anual EY – 'Pulse of the industry: differentiating differently'.

"Pe măsură ce deciziile legate de achiziţii devin tot mai centralizate, iar puterea de influenţă trece de la personalul medical la administratorii şi managerii de spitale, reperele obişnuite privind achiziţionarea unui dispozitiv – brand, calitate şi design – devin tot mai puţin importante, preţul devenind astfel principalul diferenţiator. Pentru a-şi diferenţia semnificativ oferta, companiile vor fi nevoite să dezvolte şi să promoveze produse care pot demonstra că sunt eficiente, îmbunătăţesc rezultatul terapiilor aplicate pacienţilor şi, în acelaşi timp, reduc costurile asociate acestor servicii", a spus Glen Giovannetti, Global Life Sciences leader EY.

Sondajul a fost derulat în luna august 2014, în rândul a 162 de respondenţi – 71 din Statele Unite, 33 din Marea Britanie şi Germania şi 25 din Spania. Dintre aceştia, 85 deţineau funcţii în clinici medicale (şef departament cardiologie, şef de departament etc) şi 77 aveau un rol administrativ sau managerial (în achiziţii, în lanţul de aprovizionare).

AGERPRES