"În 2011 au fost introduse metodele de control indirect, adică verificările fiscale, în care Fiscul putea să calculeze diferenţe dacă nu erau justificate cheltuielile cu veniturile. Dacă constatau diferenţe emiteau o decizie de impunere. Pe ce cotă? 16%! Cât de morală este această prevedere? Hoţul neprins e negustor cinstit (dacă iese din perioada de prescripţie, asta e!), iar cel prins plăteşte cât cel cinstit. (…) Nu este în regulă să stabileşti o cotă de impozit pentru aceste sume egală cu cota standard de impunere. De aceea noi am propus o cotă semnificativ mai mare. O variantă de lucru era de 75%', a explicat Biriş la Digi 24.
Mai mult, el a a precizat că, în cei cinci ani de când Fiscul verifică marile averi, a emis doar cinci decizii de impunere.
"Ştiţi câte decizii de impunere au fost emise în cinci ani de zile? Cinci! (…) Efectul este foarte mic pentru că nu exista o referinţă. Cum poţi să compari ce a cheltuit o persoană cu ce a declarat dacă nu ştii cât a avut la început. Această propunere legislativă se bazează pe o declaraţie iniţială de avare, la momentul intrării în vigoare a legii, care include şi o prevedere care să permită statului să impoziteze câştigurile chiar şi când sunt prin offshore-uri', a adăugat Biriş.
SURSA: Agerpres