Biroul Electoral Central îşi încetează activitatea
Documentul precizează că birourile electorale județene, birourile electorale ale sectoarelor din municipiul București, Biroul Electoral nr. 48 pentru secțiile de votare din străinătate și biroul electoral pentru votul prin corespondență, constituite pentru alegerile prezidențiale, își vor încheia activitatea pe 11 decembrie, la ora 24:00.
Birourile electorale vor gestiona relația cu publicul, înregistrând solicitările, întâmpinările și contestațiile primite până cel târziu pe 7 decembrie, ora 17:00. Acestea vor fi soluționate înainte de încetarea activității.
Conform deciziei BEC, birourile electorale județene, birourile electorale ale sectoarelor municipiului București, Biroul electoral nr. 48 pentru secțiile de votare din străinătate, instituțiile prefectului, primarii și misiunile diplomatice sau oficiile consulare, după caz, vor preda toate documentele și materialele pe care le dețin, în vederea arhivării și/sau distrugerii acestora. Dacă legislația aplicabilă nu prevede altfel, restul documentelor și materialelor vor fi predate, pe bază de proces-verbal, tribunalului competent.
Birourile electorale județene, birourile electorale ale sectoarelor municipiului București, precum și Biroul electoral nr. 48 pentru secțiile de votare din străinătate, alături de instituțiile prefectului și primari, nu vor preda Biroului Electoral Central niciun document sau material generat în urma organizării și desfășurării celui de-al doilea tur de scrutin.
Autoritatea Electorală Permanentă și Serviciul de Telecomunicații Speciale sunt responsabile
Autoritatea Electorală Permanentă și Serviciul de Telecomunicații Speciale sunt responsabile de păstrarea arhivei electronice și a tuturor evidențelor digitale rezultate din utilizarea aplicațiilor informatice pentru organizarea și desfășurarea alegerilor prezidențiale din 2024, asigurând integritatea acestora.
Operatorii de calculator și membrii-operatori de calculator vor preda echipamentele informatice către misiunile diplomatice, oficiile consulare sau Serviciul de Telecomunicații Speciale, în funcție de caz, conform procedurilor stabilite de STS, până cel târziu pe 11 decembrie.
”Încetarea operaţiunilor electorale în concordanţă cu Hotărârea Curţii Constituţionale a României nr. 32 din 6 decembrie 2024 nu afectează dreptul de a primi drepturile materiale stabilite prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2024 privind unele măsuri pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru preşedintele României din anul 2024 şi a alegerilor pentru Senat şi Camera Deputaţilor din anul 2024, în condiţiile Hotărârii Guvernului nr. 1062/2024 privind stabilirea bugetului şi a cheltuielilor necesare pregătirii, organizării şi desfăşurării în bune condiţii a alegerilor pentru preşedintele României din anul 2024”, se mai arată în decizie.
Ce bani vor primi membrii și personalul tehnic auxiliar ai Biroului Electoral Central
Membrii și personalul tehnic auxiliar ai Biroului Electoral Central, birourilor electorale județene, birourilor electorale ale sectoarelor din București și Biroului electoral nr. 48 pentru secțiile de votare din străinătate vor beneficia de drepturile financiare prevăzute în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 98/2024, în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 1062/2024, pentru fiecare zi de activitate până la încheierea mandatului.
Pentru al doilea tur de scrutin, președinții birourilor electorale ale secțiilor de votare din țară, locțiitorii lor și operatorii de calculator vor primi indemnizațiile legale pentru cel mult o zi de activitate, la fel ca informaticienii implicați.
În cazul secțiilor de votare din străinătate, președinții birourilor electorale și locțiitorii lor vor beneficia de indemnizații pentru cel mult patru zile de activitate.
”Pentru al doilea tur de scrutin, personalul Ministerului Afacerilor Interne inclus în planurile de măsuri specifice domeniilor ordinii şi siguranţei publice pentru asigurarea securităţii operaţiunilor şi activităţilor derulate pentru buna organizare şi desfăşurare a proceselor electorale, aprobate la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, Poliţiei Române, Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti şi inspectoratelor de poliţie judeţene, primeşte indemnizaţia pe zi de activitate prevăzută la art. 5 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2024, urmând ca numărul zilelor de activitate să fie stabilit de Ministerul Afacerilor Interne în funcţie de activitatea desfăşurată efectiv”, mai precizează BEC.