Pe ordinea de zi se află şi raportul Comisiei juridice cu privire la numirea Oanei Stănciulescu în funcţia de membru al Colegiului Consiliului Naţional pentru Studierea Arhivelor Securităţii, precum şi rapoartele privind contul de execuţie a bugetelor Curţii de Conturi pe anii 2011-2016 şi 2017-2019, transmite Agerpres.
De asemenea, Birourile permanente urmează să repartizeze la comisiile de specialitate rapoartele de activitate ale mai multor instituţii, printre care: AEP pe anii 2018 şi 2019, Agenţia Naţională de presă AGERPRES pe anii 2019 şi 2020, CSAT pe 2019 şi 2020, CNA, CNCD, Agenţia Naţională Anti-Doping, ASF, BNR, Consiliul Legislativ pe 2019.
Totodată, vor fi repartizate la comisii şi rapoartele de activitate ale Societăţii Române de Televiziune şi Societăţii Române de Radiodifuziune pe 2020.
Săptămâna trecută, Birourile permanente reunite stabiliseră de principiu ca plenul Parlamentul să se întrunească în 21 aprilie în şedinţă comună pentru a dezbate şi vota rapoartele de activitate ale Societăţii Române de Televiziune şi Societăţii Române de Radiodifuziune pe anii 2017, 2018 şi 2019.
Rapoartele de activitate ale Societăţii Române de Televiziune şi Societăţii Române de Radiodifuziune pe anii 2017, 2018 şi 2019 au fost respinse săptămâna trecută de Comisiile de cultură.
În 29 martie, parlamentarii PSD au depus la Parlament solicitarea privind înfiinţarea unei comisii parlamentare de anchetă referitoare la informaţiile furnizate de autorităţi despre situaţia îmbolnăvirilor cu noul coronavirus în România.
Florin Cîțu a semnat Ordinul
Premierul Florin Cîţu, ministrul interimar al Sănătăţii, a semnat luni Ordinul Ministrului Sănătăţii numărul 526/19.04.2021 privind constituirea Comisiei pentru verificarea modului de raportare a deceselor COVID-19.
„Din componenţa comisiei fac parte un număr de 7 persoane, reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii, Institutului Naţional al Sănătăţii, Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă şi Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, precum şi un reprezentant al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale”, se arată într-un comunicat al MS.
Potrivit Ministerului Sănătății, printre atribuţiile Comisiei se numără indentificarea regulilor de raportare existente în practica curentă privind decesele prin COVID-19 şi a responsabilităţilor instituţiilor implicate, precum şi identificarea potenţialelor neconformităţi, corectarea lor şi formularea de recomandări de măsuri pentru îmbunătăţirea procesului de raportare şi a calităţii datelor.
„De asemenea, membrii comisiei trebuie să realizeze analiza procesului şi a conţinutului raportărilor curente din bazele de date actuale privind decesele prin COVID-19 şi să identifice corespondenţa dintre bazele de date actuale privind decesele prin COVID-19”, informează Ministerul Sănătății.
Sursă foto: INQUAM Photos, Octav Ganea