Bitdefender, cel mai mare producător român de software, se alătură Europol, instituția de combatere a criminalității la nivelul Uniunii Europene, și Agenției Europene de Securitate a Rețelelor și Informațiilor (ENISA), în inițiativa CyberSecMonth, cu scopul de a crește gradul de informare despre amenințările pentru terminale mobile și consecințele devastatoare ale acestora.
Parte a acestei campanii, Bitdefender va oferi tuturor utilizatorilor, în perioada 24-28 octombrie 2016, protecție împotriva amenințărilor pe mobile. Soluția premiată Bitdefender Mobile Security valabilă timp de șase luni este disponibilă gratuit pentru descărcare în intervalul menționat.
Soluția Bitdefender Mobile Security oferă protecție față de amenințările cibernetice care vizează telefoane inteligente sau tablete, cu impact minim asupra performanței, dar și o soluție anti-furt care localizează dispozitivul pierdut și permite activarea camerei foto de la distanță.
Campania CyberSecMonth a Europol și ENISA are loc în fiecare an în luna octombrie și pune la dispoziția publicului informații despre amenințările cibernetice ale momentului și promovează bunele practici în materie de securitate cibernetică. CyberSecMonth devine din ce în ce mai importantă în fiecare an pe măsură ce numărul amenințărilor pe mobil urcă semnificativ, susținut de creșterea cererii pentru telefoane inteligente și tablete și scăderea prețurilor acestora.
„CyberSecMonth este o inițiativă lăudabilă pe care o sprijinim pe deplin pentru că se pliază pe misiunea Bitdefender, într-o lume unde amenințările pentru terminale mobile provoacă pagube materiale și chiar pierderi de vieți omenești. Încă din 2001, misiunea noastră a fost să câștigăm încrederea clienților – de la familii la cele mai mari corporații – și să asigurăm simultan cea mai bună protecție și cea mai bună performanță”, spune Cătălin Coșoi, Chief Security Strategist în cadrul Bitdefender.
Statisticile Bitdefender arată că amenințările de tip ransomware, care criptează datele utilizatorilor și solicită ulterior recompensă, reprezintă jumătate din totalul amenințărilor pe mobil în Danemarca, un sfert în Germania, o cincime în Australia, 17% în SUA și 16% în Marea Britanie. În România, aplicațiile invizibile care distribuie conținut publicitar nedorit au reprezentat cele mai frecvente amenințări în prima jumătate a anului 2016, reprezentând aproape un sfert din totalul celor existente.