Black Friday a căzut anul acesta pe 23 noiembrie şi spre deosebire de anul trecut zeci de magazine şi-au anunţat participarea. În timp ce unii s-au făcut de râs, magazinele lor online fiind inaccesibile ore bune cum este cazul magazinultau.ro, evomag.ro, laptopgarage.ro, f64.ro sau domo.ro,  alţii au dovedit că s-au pregătit pentru Black Friday precum eMAG sau clickshop.ro.
 
Magazinele fizice precum Altex, Domo sau Flanco au fost asaltate la rândul lor de clienţi, vânzările depăşind orice aşteptări. Spre exemplu, dacă Altex se aştepta la vânzări de cinci milioane de euro, după trei zile de reduceri, acestea au trecut de 15 milioane de euro. În total, toate magazinele care au participat la Black Friday au vândut produse în valoare de peste 50 de milioane de euro, o cifra insignifiantă dacă o comparăm cu cea din SUA. În Statele Unite, de Black Friday, în prima zi s-au vândut produse în valoare de 20 de miliarde de dolari. Pe online, vânzările au trecut pentru prima dată de un miliard de dolari, conform datelor comScore.

După Black Friday

Cu aproape 150.000 de comenzi şi vânzări de peste 10 milioane de euro, eMAG este cel mai mare câştigător din online. Având în vedere însă că magazinul online nu a dat ocazia clienţilor să îşi ridice produsele din showroom-uri este evident că majoritatea românilor au ales metoda de plată prin ramburs, astfel încât eMAG nu a încasat decât o mică parte din aceşti bani. Deşi magazinul online a trimis mesaje tuturor celor care au cumpărat produse de Black Friday, termenele de livrare nu s-au respectat.

Pe pagina de Facebook a eMAG mai mulţi utilizatori comentează că deşi li s-a spus că produsul va fi livrat duminică, acesta nu a ajuns nici azi. Alţii au primit termene de livrare la care nu se aşteptau.

“Comanda mea făcută vineri dimineaţa la 08:30 va fi livrată tocmai sâmbăta de 1 decembrie… :)). Probabil aduce coletul din Vietnam sau China direct din producție…”, scrie utilizatorul Adrian.

“La fel şi eu Adrian, doar că în cazul meu e 2 Decembrie şi am facut comanda la 8:47.Probabil că daca făceam comanda la 9:00 îmi venea comanda ca un cadou de Moş Crăciun”, scrie Liviu-Cristian.

Alte magazine online au primit reclamaţii deoarece clienţii nu au putut accesa site-ul, iar cei mai dezamagiţi par a fi clienţi Koyos.ro

Sunt dezamăgit total, o zile plină de pacăleală, comandă anulată, banii mei blocaţi pentru 3 zile… De ce nu aţi actualizat listele, dacă ştiu, nu comand”, scrie Zsolt pe pagina de Facebook a celor de la Koyos.ro.

Utilizatorul Brazzi este la fel de dezamăgit. “Lipsa total de profesionalism. LUNI ne adresăm ANPC!!!!. Am inregistrat deja şi o cerere la OPC şi mi s-a promis că se vor efectua controale. Urmează Garda Financiară şi Poliţia! Faceţi ca mine şi nu cedaţi în faţa promisiunilor. Au afişat un regulament pe care trebuie să-l respecte. Dacă apărea pe site ca produsul se afla în stoc şi au permis înregistrarea comenzii sunt obligaţi să o onoreze”.

Un alt utilizator Facebook a postat pe reţea mesajul primit de la koyos.ro

Stimate Client,

Acest mail se refera la comanda numarul 100015553.

Produsul comandat de dumneavoastra a fost foarte solicitat in promotia Black Friday din 12 Noiembrie 2012. Asa cum ati vazut si in Regulament, comenzile se prelucreaza in ordinea intrarii in sistemul nostru, iar inaintea dumneavoastra s-au inregistrat foarte multe cereri pentru acelasi produs.

Cu parere de rau trebuie sa va anulam aceasta comanda, cu precizarea ca intarzierea raspunsului nostru s-a datorat eforturilor de a suplimenta, impreuna cu furnizorii, stocurile epuizate. Am reusit in cateva cazuri, in total s-au confirmat 85% din comenzi.

Toate persoanele a caror comanda de Black Friday nu a putut fi onorata din cauza epuizarii stocurilor, vor primi un voucher de discount valabil toata luna decembrie 2012. Codul de voucher va fi trimis pe acest email pana la sfarsitul saptamanii viitoare.

Va invitam sa ne ramaneti alaturi si sa urmariti ofertele, pentru ca in fiecare saptamana veti gasi anumite produse cu preturi mai bune decat in promotiile de Black Friday. Cu siguranta va exista ceva convenabil gusturilor dumneavoastra.

Cu stima,
Echipa Koyos.ro

PS. Pentru toti cei care au platit cu cardul, deblocarea banilor de catre noi s-a facut deja la ora trimiterii acestui email.comanda facuta la 7:54.

Reclamaţii au mai primit Flanco, PC Garage, evoMAG, F.64 şi alţii.