La ediţia din acest an a evenimentului de shopping "Vinerea Neagră", minutul de aur a fost înregistrat în intervalul orar 7:03 – 7:04, când recordul a atins 922 de tranzacţii pe minut, cu 84% mai mult decât anul trecut.
Potrivit procesatorului PayU, valoarea medie a coşului de cumpărături a depăşit 600 de lei. De asemenea, valoarea medie a coşului de cumpărături achitat cu un card de rate a fost de 913 lei, cu 75% mai mult decât valoarea medie a unui coş de cumpărături plătit prin alte metode de plată. De asemenea, în sistemul PayU România, trei din 10 cumpărători online au plătit folosind un card cu rate fără dobândă.
În ceea ce priveşte categoria de produse preferată de către români, statistica relevă faptul că, în acest an, produsele IT&C au rămas în topul preferinţelor cumpărătorilor online de Black Friday, urmate de produsele din categoria Fashion şi eTail (mobilier, decoraţiuni, jucării, cărţi, produse alimentare, produse cosmetice, vinuri şi nu numai).
Cea mai mare tranzacţie online a fost de 37.400 lei, realizată în jurul orei 18:00, cumpărătorul achiziţionând o maşină. Pe locurile doi şi trei s-au aflat tranzacţii de peste 36.000 lei, respectiv de peste 35.000 lei, ambele pentru bijuterii.
În platforma PayU au fost înregistrate şi plăţi din 70 de ţări, ierarhia primelor cinci cu cele mai mari comenzi fiind: Arabia Saudită (coş mediu de 3.374 lei), Pakistan (coş mediu de 1.776 lei), Cipru (coş mediu de 766 lei), România (coş mediu de 590 lei), Rusia (coş mediu de 581 lei).
Furnizorul global de servicii de plată pentru companii, PayU Group, operează în 17 ţări pe patru continente pentru sute de mii de comercianţi şi este deţinut de Naspers, o companie multinaţională originară din Africa de Sud, cu operaţiuni în media şi servicii online.