Black Friday 2021! Continuă controalele Comandamentului Special al ANPC. Amenzi de sute de mii de lei

Vineri, 12 noiembrie, când multe magazine din România au oferit reduceri de Black Friday, nou înfiinţatul Comandament Special al ANPC a mers în control la 10 mari operatori economici. Aproape toţi dintre aceştia aveau nereguli cu privire la ofertele de reduceri.

Proaspăt înfiinţatul Comandament Special Black Friday din cadrul ANPC a continuat controalele!

Black Friday 2021: 10 operatori economici controlaţi şi vineri. Nereguli grave la 8 dintre aceştia

După ce joi, în prima zi de activitate, Comandamentul a verificat 11 mari operatori economici şi a dat amenzi totale de 275.000 de lei, vineri s-au continuat controalele.

Astfel, pe 12 noiembrie, Comandamentul Special Black Friday a verificat 10 mari operatori economici, la nivelul întregii țări, care promovau reduceri speciale în această perioadă, se arată într-un comunicat al ANPC.

La 8 dintre aceştia au fost înregistrate nereguli. Este vorba despre:

  • GRUP EDITORIAL LITERA SRL – litera.ro
  • HCV INTERNATIONAL SRL – watchshop.ro
  • ELECTRONIC WORD SRL – badabum.ro
  • JYSK ROMANIA SRL – jysk.ro și magazinul cu vânzare directă Jysk Ploiești
  • RETAIL CONCEPT DESIGN SRL (Mobexpert București)
  • ORANGE ROMANIA SA
  • DHS BIKE PART Deva
  • BRD Timișoara

Amenzi de 260.000 de lei date de ANPC

Volumul total al amenzilor aplicate celor 8 operatori economici s-a ridicat la 260.000 de lei.

Acestor sancțiuni li s-au adăugat şapte decizii de încetare a practicii comerciale incorecte, precum şi o propunere de încetare a practicii comerciale incorecte, în cazul BRD.

Neregulile constatate

Comandamentul Special Black Friday transmite şi care au fost cele mai importante nereguli întâlnite la controalele de vineri.

Se practicau vânzări cu preț redus, în condițiile în care prețul de referință afișat pe site nu era cel mai mic preț practicat în ultimele 30 de zile, prin modul incorect de calcul al prețului redus creându-se premisa existenței unui avantaj specific prețului, consumatorii fiind determinați să ia o decizie de tranzacționare pe care nu ar fi luat-o dacă ar fi cunoscut realitatea.

În oferta de Black Friday a BRD Timișoara, care a fost transmisă consumatorilor în 87.000 de SMS-uri, nu se informa în același câmp vizual și cu aceleași caractere, prin intermediul unui exemplu reprezentativ:

  • rata dobânzii aferente creditului, fixă şi/sau variabilă, împreună cu informaţii privind orice costuri incluse în costul total al creditului pentru consumator;
  • valoarea totală a creditului;
  • dobânda anuală efectivă;
  • durata contractului de credit;
  • în cazul unui credit sub formă de amânare la plată pentru un anumit bun sau serviciu, preţul de achiziţie şi valoarea oricărei plăţi în avans;
  • după caz, valoarea totală plătibilă de către consumator şi valoarea ratelor.

Comandamentul Special Black Friday își continuă verificările și în perioada următoare, mai transmite ANPC.

Românii au la dispoziţie şi o adresă dedicată de e-mail, bf@anpc.ro, la care pot scrie, trimite fotografii sau orice document relevant în cazul în care constată nereguli legate de promoţiile din această perioadă.