Black Friday 2022. Produsele electro-IT, cele mai căutate de români. În doar 4 ore, s-au cheltuit peste 200 milioane lei

Sursă: Dreamstime

Astăzi, 11 noiembrie 2022, a început Black Friday, ziua așteptat de sute de persoane. Potrivit PayU România, volumele totale tranzacţionate au depăşit, ca valoare, 214 de milioane de lei, la aproape patru ore de la debutul evenimentului.

Produsele electro-IT ocupă primul loc în preferinţele românilor de „Black Friday 2022”

Potrivit PayU România, numărul tranzacțiilor a ajuns la aproximativ 370.000, iar valoarea medie a coşului de cumpărături s-a diminuat uşor, ajungând până la 570 de lei, faţă de 580 de lei, cât era la raportarea anterioară.

Vineri, 11 noiembrie 2022, până la ora 10:42, au fost înregistrate circa 278.000 de tranzacţii cu cardul salvat (76% din total), la o valoarea totală de 141 de milioane de lei. În această marjă, au fost consemnate peste 48.000 de tranzacţii în rate (13% din total), cu o valoare totală de 51 de milioane de lei.

Până acum, produsele electro-IT ocupă primul loc în preferinţele românilor de „Black Friday 2022”, cu categoriile de electrocasnice mici şi mari, laptopuri, TV, audio-video şi telefoane. Topul primelor trei tranzacţii efectuate este ocupat în întregime de industria de IT&C, cu tranzacţii în cuantum de 39.888 de lei, respectiv 39.544 de lei şi 38.077 de lei.

În topul preferințelor românilor se află și băuturile, parfumurile şi produsele de îngrijire personală, jucăriile. articolele pentru copii, voucherele pentru restaurante, serviciile medicale, nopţile de cazare, aurul şi abonamentele pentru companiile aeriene.

„Black Friday 2022” va genera încasări de peste 400 de milioane de euro în România

Conform estimărilor făcute de Frames, „Black Friday 2022” va genera încasări de peste 400 de milioane de euro în România, după ce ediția de anul trecut a înregistrat vânzări de aproximativ 350 de milioane de euro.

În ceea ce priveşte valoarea medie a coşului de cumpărături în online, aceasta va trece de nivelul de 500 de lei, faţă de 450 de lei, cât a fost anul trecut, asta şi pe fondul scumpirii produselor, nu neapărat a dorinţei românilor de a cumpăra mai multe produse.

În țara noastră, Black Friday a fost stabilită pentru data de 11 noiembrie, moment în care marea majoritate a companiilor și-au lansat ofertele speciale.

În ciuda acestui fapt, sunt câteva companii, precum Flanco, Orange, Altex şi Media Galaxy, care au dat startul reducerilor cu mult timp înainte. Clienții lor vor putea beneficia de reduceri timp de mai multe săptămâni, potrivit sursei citate anterior.