Românii trebuie să fie extrem de atenţi de Black Friday, pentru a nu cădea în plasă! Ce trebuie să ştie cei care vor să-şi cumpere un produs electronic sau electrocasnic?
Mulţi români sunt interesaţi să îşi cumpere un produs electronic sau electrocasnic nou cu ocazia reducerilor de Black Friday, însă organizaţia InfoCons le atrage atenţia că trebuie neapărat să ţină cont şi de costul real al produselor achiziționate.
Ce trebuie să ştie românii despre costul de utilizare al unui produs nou cumpărat?
Pentru aceasta, Aplicația InfoCons vine în sprijinul consumatorilor cu calculatorul pentru estimarea costului de utilizare a produsului în cei doi ani de garanție. Altfel spus, consumatorii vor putea să estimeze costul aferent consumului de energiei pentru fiecare produs scanat.
De asemenea, prin intermediul Aplicatiei InfoCons, consumatorii pot compara produsele electronice și electrocasnice pe care și le doresc de Black Friday, pentru a achiziționa produsul potrivit preferințelor și nevoilor lor.
Produsele electronice și electrocasnice ale căror produsele energetice pot fi scanate fac parte din categoriile:
- Mașini de spălat haine;
- Mașini de spălat vase;
- Frigidere;
- Uscătoare;
- Televizoare și monitoare pentru computer.
Pe lângă posibilitatea de a estima costul aferent consumului de energie și de a compara produsele similare, Aplicația InfoCons redă direct pe telefonul mobil informații precum:
- Clasa energetică;
- Producător;
- Informații tip caracteristici tehnice;
- Posibilitatea de a face o sesizare direct din aplicatie.
Aplicația Gratuită InfoCons facilitează totodată verificarea corectitudinii informațiilor afișate pe produsele electrocasnice și dispozitivele electrice.
Astfel, prin scanarea codului QR de pe eticheta energetică pot fi comparate informațiile generate de aplicație cu informațiile înscrise pe produs, pentru a observa dacă produsul respectiv se încadrează într-adevăr în clasa menționată pe etichetă sau dacă, dimpotrivă, informațiile diferă.
Sorin Mierlea: Indiferent de cuantumul reducerii, nu avem reducere la drepturi
„Black Friday ar trebui să fie un moment, o zi, însă în România a devenit o săptămână, o lună sau chiar mai mult. O perioadă care este mai mult pentru marketing. Indiferent de perioadă, cetățeanul în calitatea lui de consumator să nu uite că indiferent de cuantumul reducerii, nu avem reducere la drepturi.
Avem aceeași garanție de 2 ani pentru produsele de folosință îndelungată, avem același drept de a returna produsele cumpărate online în termen de 14 zile, avem aceleași drepturi de a fi informați cu privire la caracteristicile produselor, însă degeaba avem drepturi, dacă nu le exercităm.
Cred că Black Friday ar putea fi o zi, o săptămână, o lună sau chiar mai mult, în care fiecare dintre noi, cu o nouă atitudine, să ne exercităm drepturile, să ne informăm înainte de a cumpăra, să scanăm produsele electronice și electrocasnice cu Aplicația InfoCons și să luăm în calcul costul real al produselor, mai ales pentru electronice și electrocasnice și din punct de vedere al consumului de electricitate pentru perioada de durabilitate sau măcat pentru cei doi ani de garanție”, afirmă Sorin Mierlea, preşedintele InfoCons.