Black Friday 2024. Cât au cheltuit românii în primele ore ale zilei și care este cea mai mare tranzație

Black Friday

SURSA FOTO: Dreamstime

Black Friday 2024. Încă din primele ore ale zilei de vineri, 8 noiembrie, românii au cheltuit online aproape 280 de milioane de lei. Valoarea medie a unui coș a fost de șase ori mai mare decât într-o zi obișnuită.

UPDATE. Până la ora 12:00, valoarea totală a tranzacțiilor de „Black Friday” a ajuns la 400 de milioane de lei, conform datelor actualizate de procesatorul de plăți online PayU GPO România. În această perioadă, numărul total de tranzacții a fost de aproximativ 610.000, dintre care 67% au fost plăți cu un singur click.

Valoarea medie a coșului de cumpărături a fost de 655 de lei, de aproape cinci ori mai mare decât într-o zi normală, iar coșul mediu de cumpărături în rate a atins aproximativ 1.000 de lei, cu 55% mai mult decât într-o zi obișnuită.

Cele mai mari trei tranzacții au fost de 75.049 lei, la ora 9:20, 69.733 lei, la ora 01:16, și 43.379 lei, la ora 8:53.

În minutul de aur, au fost înregistrate aproximativ 8.200 de tranzacții.

Printre cele mai populare categorii de produse achiziționate se numără IT&C, Home&Deco, Beauty, articole pentru copii și jucării.

Black Friday 2024. Românii au cheltuit aproape 280 de milioane de lei

Black Friday 2024. Elena Gheorghe, country manager al PayU GPO România, a declarat vineri că valoarea totală a tranzacțiilor procesate de companie de „Black Friday”, până la ora 9:13, a ajuns aproape la 280 de milioane de lei.

„Până la ora aceasta avem procesat 280 de milioane de lei, în creştere cu 22% faţă de anul precedent. Deja văd că la tranzacţii, de la ora 9:00, deci în 13 minute, am şi depăşit 400.000 de tranzacţii, cu o creştere, cred că în jur de 15%. Ce este foarte important, ca şi trend, plata cu cardul a înregistrat o creştere la 70% din total tranzacţii”, a declarat aceasta la media center-ul dedicat Black Friday.

Elena Gheorghe a menționat că valoarea medie a coșului de cumpărături este de 800 de lei, de șase ori mai mare decât într-o zi obișnuită, când suma medie per tranzacție este de aproximativ 40 de euro. În ceea ce privește categoriile de produse achiziționate, cele mai vândute sunt articolele IT&C, produsele pentru casă și home & deco, urmate de articolele de fashion.

„Cea mai mare tranzacţie de până acum s-a înregistrat de fapt, la ora unu noaptea, de aproape 70.000 de lei. Deci Black Friday nu şi-a pierdut interesul”, a adăugat ea.

Country managerul PayU GPO România a precizat că, anul trecut, cea mai mare tranzacție a fost de 1,5 milioane de lei, dar aceasta nu a fost efectuată cu cardul, ci prin transfer bancar, și nu a fost vizibilă în timp real.

Majoritatea plăților au fost realizate online

Potrivit informațiilor prezentate în cadrul conferinței, până la ora 9:00, valoarea totală a tranzacțiilor procesate ajunsese la 267 de milioane de lei, cu un număr de 382.000 de tranzacții, dintre care 70% au fost plăți realizate cu un singur click. Printre cele mai mari tranzacții, se numărau una de 69.733 de lei efectuată la ora 1:16, alta de 43.479 de lei la ora 8:53 și una de 41.540 de lei la 8:15.

La ora 9:00, coșul mediu de cumpărături ajunsese la 699 de lei, de șase ori mai mult decât într-o zi obișnuită, iar coșul mediu de cumpărături în rate era de 1.036 de lei, cu 60% mai mare decât într-o zi normală.

Ce sume au alocat românii pentru această zi

Românii care se pregătesc să facă achiziții de Black Friday 2024 sunt gata să cheltuiască mai mult decât în anii anteriori.

Conform unui sondaj realizat de Kantar România, bugetul mediu alocat pentru cumpărături a crescut la 3.116 lei, fiind cu 231 lei mai mare comparativ cu anul 2023.

De asemenea, aproximativ 30% dintre respondenți intenționează să cheltuiască peste 3.000 de lei, o creștere semnificativă față de 21% înregistrată în 2022. Mai multe puteți citi aici.