Atenție la neatenție! La ce trebuie să fiți atenți de Black Friday?
Președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Sebastian Hotca, face apel la toți cumpărătorii să fie vigilenți și să se informeze înainte de a profita de ofertele tentante, în special în perioada marilor reduceri, cum ar fi Black Friday. Într-o postare pe Facebook, el a subliniat importanța verificării prețurilor pentru a evita capcanele comercianților.
„Recomandări pentru perioada Black Friday!
Reducerile de preț sunt o oportunitate binevenită atât pentru #consumatori, cât și pentru operatorii economici. Cu toate acestea, este esențial ca fiecare consumator să se informeze temeinic pentru a se asigura că beneficiază cu adevărat de aceste oferte, in special in perioada marilor #reduceri de #preturi, cum este #BlackFriday.
⚠️Așadar, recomandam consumatorilor verificarea preturilor prin consultarea site-urilor care afiseaza preturi comparative pentru acelasi produs, practica ce a dus la imbunatatirea constanta a modalitatilor de prezentare a preturilor si reducerilor de catre magazinele electronice.
⚠️Cititi cu atentie caracteristicile produsului si verificati daca acesta corespunde cu adevarat dorintelor si nevoilor dvs.
Cumparaturile din perioada Black Friday pot fi facute in deplina siguranta daca:
✅ Intocmiti o lista cu produsele pe care doriti sa le cumparati si cu preturile actuale ale acestora. Astfel veti fi informat cu privire la reducerile de preturi;
✅Verificati stocul existent;
✅Verificati pretul afisat si daca acesta este integral (contine sau nu TVA);
✅Verificati daca pretul include si costul de livrare.”, a scris el.
Această practică nu doar că ajută la o transparență mai mare a prețurilor, dar îi obligă pe comercianți să îmbunătățească modul în care afișează reducerile.
Recomandările ANPC
Conform recomandărilor ANPC, este esențial ca prețurile să fie clare și vizibile, afișate în lei și cu toate taxele incluse, atât în magazinele online, cât și în cele fizice. De asemenea, există comparatoare de prețuri care permit consumatorilor să urmărească evoluția acestora în timp, oferind un control sporit asupra deciziilor de cumpărare.
Atenție la anunțurile de reducere! Fie că sunt exprimate în valoare absolută sau procentuală, acestea trebuie să fie prezentate într-un mod clar și fără ambiguități. Fie că este vorba despre menționarea prețului nou lângă cel vechi, fie prin utilizarea termenilor „preț nou” sau „preț vechi”, ANPC cere ca toți comercianții să respecte aceste reguli.
În plus, prețul redus trebuie să fie, fără îndoială, mai mic decât prețul de referință, care reprezintă cel mai scăzut preț practicat în ultimele 30 de zile înainte de aplicarea reducerii.
Așadar, pregătiți-vă pentru Black Friday cu informații și strategii clare, pentru a fi siguri că profitați de cele mai bune oferte fără a cădea în capcanele comercianților!