Black Friday: 4,1 milioane de români se pregătesc pentru reduceri

Conform unui studiu realizat de Daedalus Millward Brown, înainte de cea de-a doua ediție autohtonă a Black Friday (ziua celor mai mari reduceri), 4,1 milioane de români auziseră de acest eveniment de shopping și așteptau să vadă care vor fi ofertele retailerilor în acest an. Dintre aceștia, 59,3% și-au manifestat interesul de a cumpăra.

La prima ediție a zilei cu cele mai mari reduceri din an, adusă anul trecut în România de eMAG, circa 2 milioane de români au vânat ofertele retailerilor online și offline. Anul acesta interesul publicului față de această zi s-a dublat. Astfel, 4,1 milioane de români  vor urmări pe 23 noiembrie promoțiile retailerilor. Dintre aceștia și-au manifestat intenția de cumpărare 59,3%, adică 2,43 milioane de români.
Studiul – realizat pe un eșantion de 2.000 de respondenți, reprezentativ pentru populația României din mediul urban și rural, cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani –  a arătat că 27,2% dintre consumatori sunt deja familiarizați cu acest eveniment de shopping și așteaptă să vadă care vor fi ofertele în acest an. Eroarea de eșantionare a studiului este de +/-2,2%. Comparativ, anul trecut în Statele Unite 226 de milioane de oameni au vânat reducerile de Black Friday, adică mai bine de 72% din totalul consumatorilor americani. 
“Dintre toți cei care și-au manifestat intenția de a cumpăra de Black Friday, 28,9% au spus că vor să cumpere ceva de la eMAG”, a declarat Radu Apostolescu, vicepreședinte și director de Dezvoltare eMAG. “Ne așteptăm ca încă din primele ore să avem un trafic de circa 700.000 de vizitatori pe site, iar pe întreaga zi să primim până la 2 milioane de vizite.” Pentru a face față avalanșei de trafic compania a investit în ultimele luni peste 200.000 euro în infrastructura IT și a modificat procedura de comandă pentru produsele din promoțiile de Black Friday.
“Dacă ar fi comparăm cu magazinele tradiționale, cel mai mare mall din România e traversat într-o zi extrem de aglomerată de cel mult 100.000 de oameni. Niciun magazin offline nu ar putea să suporte 2 milioane de vizite într-o singură zi, adică traficul estimat pentru ziua de Black Friday la eMAG”, spune Apostolescu. “Pentru a face experiența de shopping cât mai bună pentru clienții noștri, anul acesta de Black Friday toate comenzile vor fi primite exclusiv online, cu livrarea acasă. Vom accepta ca de obicei plata ramburs, online, cu cardul bancar sau cu carduri de rate fără dobândă. Recomandăm clienților să aștepte promoțiile în fața propriilor calculatoare, pentru a evita aglomerația și timpul pierdut în trafic.”
Recomandările eMAG pentru un shopping ușor de Black Friday
1. Stai acasă. Comandă online! De Black Friday la eMAG nu se comandă și nu se livrează în showroom. Comenzile vor fi preluate doar online. Astfel, clienții vor putea evita aglomerația iar livrările se vor face rapid din depozitul central. Simplu!
2. Asigură-te că ai cont pe site. Clienții care nu au încă un cont pe eMAG.ro sunt încurajați să își facă unul înainte de Black Friday și să se asigure că au completat integral adresa de livrare și datele personale.
3.  Rămâi logat în cont. Astfel, după ce se va da startul promoțiilor de Black Friday, din două click-uri comanda va putea fi plasată, economisind timp prețios în goana după reduceri.
4.  Așteaptă informațiile despre livrare. Imediat după plasarea comenzii, fiecărui client în parte i se va comunica programarea sa individuală pentru livrarea produselor cumpărate. Toate comenzile de Black Friday vor fi livrate în maxim 7 zile.