Dacă ai cumpărat un produs prin intermediul unui magazin online şi când a fost livrat ai constatat că nu este produsul dorit, ştii care sunt opţiunile tale?
Poţi cumpăra produsele dorite din magazinele clasice sau magazinele online, dar trebuie să fii atent la ofertele prezentate şi mai ales trebuie să-ţi cunoşti drepturile! Examinează cu atenţie ofertele comercianţilor, analizează „chilipirurile” oferite pe site-uri în această perioadă. Uneori, site-urile sunt deblocate abia când începe perioada cumpărăturilor de Black Friday, însă produsele sunt disponibile abia în ziua de luni sau uneori chiar în luna decembrie.
Ai dreptul să te răzgândeşti în termen de 10 zile lucrătoare din momentul livrării şi să îţi primeşti banii inapoi, fără să explici de ce te-ai răzgândit şi fără să fii obligat la penalităţi. În schimb, trebuie să-ţi asumi costurile directe efectuate cu returnarea produsului. În cazul în care comerciantul nu îţi transmite în scris până la data livrării toate informaţiile necesare, aceasta perioadă se poate prelungi până la 90 de zile.
Aceste drepturi nu se aplică atunci când cumperi : ziare, înregistrări audio, video sau programe informatice, daca acestea au fost desigilate; produsele care se pot degrada rapid, de exemplu anumite alimente, produsele personalizate, pachete turistice, cumpărături făcute pe o platforma de licitaţii online, servicii financiare pentru care se aplică reguli specifice, pariuri şi participarea la loterie.
Atunci când cumperi online, perioada de livrare nu poate fi mai lungă de 30 de zile.
Site-uri false
Un website bine realizat nu reprezintă automat un indiciu că respectiva companie respectă legea. Nu cumpăra de pe un site care nu îţi ofera în mod clar datele de contact, precum şi informatii despre identitatea companiei. Asigură-te că magazinul online are o secţiune de politică de confidenţialitate. Atunci când cumperi prin internet, ai aceleaşi drepturi privind garanţia, ca şi atunci când cumperi dintr-un magazin obişnuit.
Poti beneficia de repararea sau înlocuirea produsului, în principiu la alegerea ta, cu excepţia cazului în care costurile legate de măsura aleasă sunt mult mai mari decât costurile pentru cealaltă măsură – de exemplu, tu alegi înlocuirea, dar costurile acesteia sunt mai mari decat cele pentru reparaţie. Toate costurile legate de reparaţie sau înlocuire sunt suportate de către vânzător. Asigură-te mereu că etichetele şi sigiliile aplicate de fabricant rămân intacte. Vânzătorul poate refuza să ia măsurile reparatorii pentru produsele desigilate.