Black Friday în pandemie – reduceri premium pe Fashion Days

Industria fashion a fost profund zdruncinată de lunile de lockdown, dar și de contextul pandemiei. Cifrele pentru întregul retail de îmbrăcăminte au fost date peste cap în primăvara și vara anului 2020. Însă, Fashion Days, una dintre cele mai mari platforme de fashion de la noi din țară, a trecut cu brio de provocările date de criza medicală, înregistrând creșteri semnificative.

Anul pandemiei a pus pe repede-înainte evoluția pieței de e-commerce, atât la nivel european, cât și la noi în țară. Dacă românii erau printre cei mai slabi clienți online, cu puține comenzi și cu o reticență legată de plata online, aceste lucruri s-au schimbat în 2020.

Robert Breza, General Manager Fashion Days, a transmis că în ultimele 8 luni grupul Dante a fost în topul pieței de e-commerce, dar și de fashion, compania adaptându-se rapid la noul context „În martie-aprilie-mai ne-am schimbat planurile o dată pe săptămână, dar am început să înțelegem mai bine nevoile clientului în timpul pandemiei”.

„Ce am făcut în ultimele 6 luni? Rezultatele ne-au împins în clasamentul Top of Mind la nivel de locul trei” – dacă întrebi un român la ce magazin de fashion îi vine prima data să se gândească, Fashion Days este al treilea, conform datelor prezentate de Robert Breza. În viziunea conducerii, acestea sunt realizări ce alături de multe altele în ultimii ani, au dus la evoluția și „maturizarea” brandului.

Acest lucru a făcut foarte clar publicului următorul lucru – retailerul este de încredere. De ce? „Livrăm next day, retururile sunt procesate foarte repede, poți să-ți primești banii pe loc în showroom. Am împins comunicarea aplicației prin zone de inteligență artificială – când intri într-un listing cu 1000 de tricouri este foarte greu să le găsești pe cele care îți plac, însă poți folosi opțiunea de produse similare, iar lista scade în funcție de preferințele tale” a transmis General Managerul Fashion Days.

Mai mari, mai puternici, mai maturi

Este vorba despre o perioadă de schimbare a modului în care Fashion Days își abordează clienții. Conform declarațiilor conducerii, aceasta se află într-o zonă foarte bună de „brand cald”, de brand apropiat publicului, după ce prin serviciile sale i-a câștigat încrederea.

Pe de altă parte, este vorba și despre brandurile pe care Fashion Days le-a atras în portofoliul său. Robert Breza a transmis că „pandemia a adus o digitalizare forțată” iar efectul a fost grăbirea procesului de negociere pentru diferite branduri premium: Woolrich, Trendyol, Aerie, Tommy Jeans, Il Passo, Emporio Armani etc.

Un proiect interesant pe care platforma îl promovează este cel de Romanian Corner – 36 de branduri și vânzări de 500.000 de lei pe lună. Este un proiect care pare foarte apropiat de echipă, motiv pentru care aceștia sunt siguri că va crește și se va extinde timp de ani de zile – mai există încă 20 de branduri aflate în negocieri. Astfel, designerii români au potențialul de a-și promova propriile creații prin intermediul Fashion Days.

Cifrele care fac diferența

Ni s-au transmis și cifrele pe care compania le-a înregistrat în ultimul an. 70% din venituri vin din aplicații, iar Black Friday-ul a accelerat acest trend. 42% din comenzile online sunt plătite pe moment cu cardul, iar alte 12% sunt plătite la destinație – se ajunge la un total de 54% din comenzi plătite prin card.

Plata cu cardul este văzut ca un avantaj în relația dintre Fashion Days și clienții.  Conform studiilor realizate de platformă, clienții care plătesc comanda prin intermediul cardului primesc în proporție de 99% comanda la timp. Dacă plătești ramburs, este o mică șansă de 10% pentru coletul tău să sufere o întârziere. Astfel, plata cu cardul este încurajată ca fiind o modalitate mult mai simplă de a achiziționa și extrem de sigură.

Compania se așteaptă la 6 milioane de vizite pe platforma sa de Black Friday și 200.000 de clienți. După aprecierile sale, valoarea medie a unui coș de cumpărături va crește, cu 2%, de la 415 lei la 425. Fashion Days se axează pe cele mai bune deal-uri pentru produsele premium, de la 150-200 de lei în sus. În 2019, veniturile în timpul campaniei cu cele mai mari reduceri au fost de 37 de milioane de lei, iar anul acesta se așteaptă la 58 de milioane.

Black Friday, conform declarațiilor lui Robert Breza, nu este neapărat un eveniment profitabil, însă aduce foarte mulți clienți noi care vor aduce profitabilitate pe parcursul anului. Este un eveniment axat pe achiziția de produse premium, iar 85% din stoc va fi prezentat la cel mai bun preț.

Comunicarea de valori umane prin Black Friday

Data celui mai așteptat eveniment de sale-uri pentru Fashion Days este 11-13 noiembrie. Este primul Black Friday în care retailerul, împreună cu partenerii săi, comunică proiectele sale de corporate social responsibility – CSR. „Comunicăm preponderent o valoare umană, generozitatea – înainte să-ți comanzi lucruri noi, ar fi bine să donezi haine pentru comunitatea din care faci parte. Este un proiect care va rămâne cu noi pentru foarte mult timp. Vom avea 9 containere de donat în București, Cluj, Timișoara, Brașov și Constanța, dar numărul lor va crește” – unul dintre parteneri este Asociația Banca de Haine, iar Fashion Days se va ocupa de colectare, igienizarea și transport.