Oficialii eMAG, cel mai mare magazin online de la noi, au explicat pe blogul oficial al companiei de ce au preferat să ţină secret ora de începere a campaniei de reducere Black Friday.
“Ediţia de anul trecut a însemnat pentru noi cea mai bună şcoală posibilă din toate punctele de vedere. Dacă din exterior s-a văzut doar căderea serverul timp de aproape o oră şi livrarile care au întârziat câteva zile peste promisiuni, echipa eMAG a făcut eforturi extrem de mari să gestioneze volumul de comenzi. Am învăţat şi am automatizat cea mai mare parte a activităţilor. Traficul, logistica, ofertele – toate componentele acestei zile în care se derulează în câteva ore activitatea dintr-o luna de vară – nu le poţi simţi şi gestiona decât trăind pe viu experienţa şi învăţând din greşeli”, scrie Radu Apostolescu vicepreşedinte şi director de dezvoltare eMAG.
De ce nu s-a anunţat ora de începere
“Aţi intrebat mulţi dintre voi de ce nu am anunţat ora de începere, deşi anul trecut am pornit la ora 5. Explicaţia este simplă – din studiile făcute şi din activitatea online de săptămâna trecută am estimat un trafic record, mult peste anul trecut. Aşa a şi fost – de trei ori mai mare, dacă ne referim la numărul de vizitatori simultani. În online atât volumul de trafic e important cât şi distribuţia lui în timp, astfel încât concentrarea la oră fixă a sute de mii de vizitatori este fatală pentru cele mai redutabile servere. Deşi ne-am pregătit foarte bine, ca dovada că după depăşirea varfului, serverele au răspuns instantaneu în peste 95% din timp, am avut o perioadă de 20 de minute în care nu am fost online. Dacă am fi anunţat ora exactă, probabil că perioada de cădere ar fi fost mai mare şi revenirea mult mai dificilă”, explică Apostolescu.
Black Friday, ziua cu cele mai mari reduceri din an, i-a luat prin surprindere, din nou, pe retaileri. Sunt site-uri care funcţionează din când în când, iar altele care nu au funcţionat de când a început Black Friday.
La Flanco, de Black Friday după 5 ore de la startul campaniei, principalele produse achiziționate sunt televizoarele cu ecran plat, notebook-urile și electrocasnicele mari.