Conform unui comunicat remis de Flanco, cele mai căutate produse au fost televizoarele, notebook-urile şi maşinile de spălat rufe, reprezentând peste 55% din totalul vânzărilor (valoric). “În total, Flanco a vândut peste 60.000 produse, dintre care 4,500 de televizoare, 2,500 de notebook-uri şi 3,000 de maşini de spălat rufe”, se menţionează în sursa citată.
Televizoarele 27%, notebook-urile 16% şi maşinile de spălat rufe 10% au fost cele mai cerute produse în Black Friday în România, mărcile preferate fiind Samsung, Whirlpool, Sony şi Asus.
30% dintre încasări au fost realizate în Bucureşti, următoarele două oraşe fiind Constanţa şi Arad.
“Pentru Flanco Black Friday a fost ca o deschidere oficială de magazin, dar care a avut loc în toate magazinele simultan. Este ca şi cum Vineri am fi reinnaugurat toată reţeaua Flanco. Nivelul vânzărilor echivalează totalul vănzărilor unei luni normale cum ar fi februarie sau iunie. Numai că acestea au fost realizate în 3 zile.” a declarat Adrian Olteanu, CEO Flanco.
Tradiţia este originară din Statele Unite, unde a devenit un fenomen naţional atât în retail-ul tradiţional, cât şi online. Black Friday marchează deschiderea sezonului de cumpărături de sărbători, fiind şi ziua cu cele mai multe promoţii din an în care 75% dintre americani iau cu asalt magazinele în căutarea promoțiilor.
Flanco a aplicat în campania Black Friday reduceri de până la 60%, în cazul multor produse electro-IT. Astfel, clienţii au putut achiziţiona frigidere cu numai 499 de lei, maşini de spălat cu 699 de lei, camere foto cu 149 de lei, precum şi televizoare LED şi 3D cu reduceri de până la 50%.