Black Friday a fost timp de mai mulţi ani cea mai importantă zi a reducerilor, însă aceasta a fost detronată de o altă sărbătoare.
Black Friday a devenit în ultima vreme un fenomen global. În ţara noastră retailerii pregătesc două zile speciale de reduceri, atât online, cât şi offline, în zilele de 21 şi 28 noiembrie.
Cea mai mare sărbătoare a reducerilor este denumită Single Day şi are loc în China. Această zi se adresa la început oamenilor singuri, însă acum a devenit o afacere de miliarde de dolari, care atrage atât cupluri, cât şi persoane fără pereche. Anul acesta, Single Day are loc, astăzi, 11.11.2014, iar estimările de vânzări online se ridică la 8 miliarde de dolari. Anul trecut, de Black Friday şi Cyber Monday, nu s-au strâns decât 3 miliarde de dolari din cumpărăturile online în SUA.
Alibaba, cel mai mare retailer online din China, va oferi reduceri la mâncare, haine, electronice, electrocasnice, cosmetice etc. Cel mai scump produs vândut anul trecut a fost un inel cu diamant de 13 carate care a costat 4 milioane de dolari.
China are a doua cea mai mare piaţă de retail online din lume, care creşte considerabil de la an la an. Retailul online a reprezentat 210 miliarde de dolari în 2012, iar în 2020 această valoare va creşte la 650 miliarde de dolari, conform companiei McKinsey.