Conform unui studiu comandat de eMAG, 79% dintre români ştiu de Black Friday, iar 44% au de gând să cumpere ceva anul acesta. Black Friday este însă un eveniment de interes și pentru alte țări. Anul trecut, în platforma PayU au fost înregistrate tranzacții din 87 de țări. “Și anul acesta ne așteptăm ca magazinele online să vândă în afara granițelor țării și să înregistrăm tranzacții din țări precum Lituania, Finlanda, Slovenia sau Rusia. În aceste cazuri este obligatoriu să oferi cumpărătorilor un portofoliu variat de metode de plată, care să le permită să plătească cu ce au în buzunar. Este un bun moment pentru magazinele online să experimenteze comerțul transfrontalier și să vadă că este la fel de ușor să faci comerț online de la est la vest, pe cât este de la vest la est,” a declarat Marius Costin. Country Manager PayU România. PayU România, liderul pieței de plăți online, estimează o creștere cu 55% a volumelor tranzacționate de Black Friday față de anul 2016. Pe data de 17 noiembrie valoarea totală a tranzacțiilor online va ajunge la peste 175 milioane lei.
Tudor Manea, directorul general eMAG, estimează că evenimentul Black Friday va genera vânzări de 200 milioane de euro în ţara noastră. eMAG se aşteaptă la vânzări de 350 milioane lei (75 milioane euro). Reducerile totale oferite de eMAG se ridică la 40 milioane euro. eMAG va organiza Black Friday şi în Ungaria, dar în 24 noiembrie.
„România este pe locul doi după Statele Unite în ceea ce priveşte reducerile oferite de Black Friday”, a declarat CEO-ul Iulian Stanciu. Lipsa infrastructurii din ţara noastră este o piedică în dezvoltarea tuturor afacerilor. În cazul comerţului online, faptul că drumurile sunt proaste face ca o firmă de curierat să folosească doi şoferi pentru a livra produse către Oradea, spre exemplu, pentru a respecta legislaţia, iar acest lucru se vede în preţul final.
eMAG vrea să livreze 67% din comenzi în cinci zile, iar restul până pe 29 noiembrie. “Vrem să livrăm 100.000 de colete în prima zi. Sâmbătă şi duminică, 20 de companii de curierat vor lucra pentru noi, a declarat Iulian Stanciu, CEO eMAG.
În decembrie urmează alte campanii de reduceri, astfel că cei care nu găsesc produsele dorite la reduceri de Black Friday mai au ocazii în luna cadourilor.