Tradiţia ofertelor de Black Friday lansată în Statele Unite ale Americii s-a extins la nivel internaţional, dând posibilitatea magazinelor să-şi crească foarte mult vânzările şi să atragă clienţii înaintea Crăciunului. Din datele publicate de companii, reiese că potenţialul de conversii pentru Black Friday este uriaş, chiar mai mare decât cel pentru perioada dinaintea Crăciunului deoarece de Black Friday apar mai multe oferte, la orice tip de produse, de la electronice și mobilă până la haine şi accesorii.
Potrivit analiștilor companiei RTB House, care a analizat sute de campanii lansate pe 40 de pieţe, rata de conversie creşte cu aproape 70% de Black Friday şi cu aproape 30% pentru Cyber Monday, comparativ cu media rezultatelor obţinute în noiembrie 2015. De asemenea, se observă şi o creştere semnificativă a traficului total pe site-uri, care a fost cu 30% mai mare de Black Friday şi cu 20% mai mare de Cyber Monday.
În România, conform datelor despre campaniile desfăşurate pentru clienţi, valorile creşterilor sunt mult mai mari. Creşterea ratei de conversie pentru Black Friday a fost de 192%, iar traficul pe site-uri a crescut cu 283%. Se pare că Cyber Monday nu a prins la fel de bine ca Black Friday în România, dar sunt magazine care pregătesc campanii de reducere și pentru această zi. Cele mai multe aleg însă un weeekend prelungit, iar anul acesta înseamnă perioada 18 – 20 noiembrie.
Dacă ar fi să comparăm creşterea de trafic înregistrată de magazinele din România cu cele din regiune, observăm că România este lider detaşat, cu o creştere de de 283%, urmată de Ungaria, cu o creştere de 58%, Ucraina cu 48%, Bulgaria cu 43% şi Cehia cu 35%. „Black Friday în Romania este un fenomen, nu este un simplu eveniment de shopping. Interesul românilor este foarte mare, iar magazinele îl susţin cu promoţii semnificative. Un instrument foarte bun pentru susţinerea ofertelor de Black Friday îl reprezintă campaniile de retargetare personalizată, care permit magazinelor să promoveze oferta către utilizatorii care au vizitat anterior site-ul, în funcţie de interesul acestora, oferind astfel bannere mult mai relevante şi mai eficiente”, spuneCătălin Emilian, director RTB House România şi Bulgaria.