Black Friday 2021 este sub lupa ANPC. Protecția consumatorilor continuă să descopere probleme la campaniile de reduceri din întreaga țară. În prezent, alte 28 de site-uri și magazine cu vânzare directă au fost verificate de instituție pentru a se asigura că respectă prevederile legale în ceea ce privește reducerile și promoțiile.
Perioada de Black Friday din acest an se află sub lupa ANPC. Protecția Consumatorilor din România continuă să descopere diverse probleme la campaniile de reduceri din întreaga țară.
Până în acest moment, alte 28 de site-uri și magazine cu vânzare directă, care au anunțat reduceri speciale în cea mai activă perioadă din an, au fost supuse unor controale. Demersurile au fost realizate cu scopul ca instuția să se asigure că acestea respectă prevederile legale în ceea ce privește reducerile și promoțiile.
Neregulile sesizate de ANPC
Momentan, ANPC a înregistrat diverse nereguli la 22 de operatorii economici. S-au constatat mai multe abateri de la Comandamentul Special Black Friday, structura aparținând Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor. Motiv pentru care au fost impuse o serie sancțiuni. Companiile amendate, în urma controalelor, sunt:
– Tensa Art Design SRL, Ilfov
– F64 Studio SRL, București
– SMS România SRL, București
– Montecristo SRL, Ilfov
– Vabro Retail SA, Maramureș
– Artima SA, Cluj
– Meli Melo Fashion SRL, Cluj
– Sboujee Gold SRL, Cluj
– Laceworld Design SRL, Cluj
– Kvantum Sport SRL, Cluj
– Sport Vision Trading SRL, Cluj
– Birth Stone SRL, Cluj
– Inditex Romania SRL, Cluj
– B&B Collection SRL, Cluj
– H&M Henes&Mauritz SRL, Cluj
– Eroglu România SRL, Cluj
– Grand Bazar & Stock House Concept SRL, Oradea
– Smyk All for Kjds SRL; Oradea
– Kik Textillen und Non Food SRL, Oradea
– LPP România Fashion SRL, Bistrița
– Studio Moderna SRL, Bistrița
– Modaverse SRL, Constanța
Ce abateri au fost descoperite
În urma cercetărilor, comisarii ANPC au constatat următoarele abateri:
– la comercializare se aflau produse la reducere, fără ca aceasta să fie aplicată din pretul de referintă;
– nu există informații care să indice în mod clar și neechivoc data la care încetează oferta și faptul că aceasta se referă a stocul disponibil;
– informări confuze pe site referitoare la reduceri la colecția nouă și la oferta de black friday (neconcordanțe între cele două secțiuni ale site-ului);
– prețul de referință afișat pe site nu era cel mai mic preț practicat în ultimele 30 de zile, prin modul incorect de calcul al prețului redus creându-se premisa existenței unui avantaj specific prețului, consumatorii fiind determinați să ia o decizie de tranzacționare pe care nu ar fi luat-o dacă ar fi cunoscut realitatea;
– nerespectarea prevederilor legale privind afișarea prețurilor (prețnou și preț vechi barat), produsele având un singur preț afișat;
– neconcordanțe între prețul afișat la raft și prețul de la casa de marcat;
– prețuri ilizibile;
– prețul vechi nu este barat, ci acoperit de eticheta cu cel nou;
– etichetare dublă.
Din aceaste motive, comisarii ANPC au aplicat trei avertismente și 22 de amenzi contravenționale în valoare de 359.000 lei. De asemenea, a fost propusă dispunerea măsurii de încetare a practicii comerciale incorecte pentru fiecare dintre operatorii economici sancționați.