"Un sezon de vârf în vânzări este, evident, unul cu activitate intensă şi pentru infractorii cibernetici: retailerii au multe oferte greu de refuzat, iar utilizatorii vor să cheltuiască bani pe cadouri pentru ei înşişi, dar şi pentru prieteni şi rude. Aşadar, în timp ce clienţii de e-commerce îşi pun dorinţe pentru reducerile care urmează, retailerii se pregătesc pentru creşteri masive ale numărului de vizitatori, iar deţinătorii infrastructurii financiare – bănci şi sisteme de plată – se pregătesc pentru creşteri majore privind numărul şi valoarea tranzacţiilor, infractorii cibernetici îşi fac propriile pregătiri. Sau, cel puţin, aşa s-a întâmplat în anii trecuţi", subliniază specialiştii în securitate cibernetică citați de Agerpres.
Conform statisticilor Kaspersky Lab, în anii 2014 şi 2015, proporţia paginilor de phishing care vânează date financiare, detectate de companie în T4 a fost cu aproximativ 9% mai mare decât în restul anului, iar rezultatul total înregistrat, în 2014, de acţiunile de phishing financiar a fost de 28,73%, în timp ce în T4 procentul a fost de 38,49%.
De asemenea, în 2015, 34,33% dintre toate atacurile de phishing au fost financiare, însă cifra înregistrată de acestea în T4 s-a situat la 43,38% din total.
Cât priveşte maratonul de shopping din "Vinerea Neagră", în octombrie 2016, în timp ce studiau cele mai recente ameninţări, cercetătorii Kaspersky Lab au detectat un magazin online fals, cu tematică "Black Friday" şi produse la preţuri atractive.
Pentru a evita acţiunile de phishing din perioada sărbătorilor de iarnă, care încep cu "Black Friday" şi "Cyber Monday", şi continuă cu Crăciunul, sunt recomandate o serie de măsuri. Astfel, sunt de evitat: accesarea de link-uri venite de la persoane necunoscute sau de link-uri suspecte trimise de către prieteni, prin intermediul site-urilor de socializare sau pe e-mail, introducerea datelor de card pe site-uri necunoscute sau suspecte.
Phishing-ul reprezintă una dintre cele mai răspândite ameninţări cibernetice cu care se pot confrunta utilizatorii în timpul perioadelor de reduceri specifice sărbătorilor. Acesta este un proces fraudulos prin care se încearcă obţinerea, prin furt, a unor informaţii, nume de utilizator, parole, detalii despre carduri bancare sau alte date cu caracter personal, printr-un mesaj sau altă metodă de comunicare electronică, în care se pretinde că autorul este o entitate de încredere.
Potrivit specialiştilor, în majoritatea cazurilor, se pretinde că respectivele comunicări electronice provin din partea unor site-uri ale anumitor bănci sau platforme care administrează plăţi online.