Black Friday are loc anul acesta pe 23 noiembrie, zi în care vei putea cumpăra electronice, electrocasnice şi nu numai la preţuri mult reduse. Anul trecut PC Garage, eMAG, Flanco şi alţi retaileri au oferit clienţilor discount-uri valorice cuprinse între 10% şi 80% la toate categoriile de produse.
“Black Friday marchează deschiderea sezonului de reducere, iar dacă anul trecut a fost un succes, anul acesta va fi senzaţional. Va fi de cinci ori mai spectaculos. Ne aşteptăm la un trafic simultan de 200.000 de oameni, iar pe întreaga zi la trei milioane de persoane . Anul trecut ne-am pregătit la un trafic simultan undeva la 50.000 de oameni şi am avut 100.000 de persoane pe site. Este o provocare pentru noi. E ca şi cum s-ar derula o lună întregă într-o singură zi” potrivit lui Iulian Stanciu, omul de afaceri care controlează eMAG, Flanco şi Network One Distribution.
eMAG, cel mai mare magazin online de la noi, înregistra, la ora 18.00, în Vinerea Neagră de anul trecut 1,1 milioane de vizitatori pe site şi 90.000 de produse comandate în valoare de 8 milioane de euro.
“Este probabil cel mai interesant fenomen de cumpărături petrecut vreodată în România. Viralizarea online a informaţiilor despre promoţii s-a petrecut la o scară greu de imaginat şi fără nici un precendent. Informaţiile noastre din piaţă indică trafic şi vânzări de câteva ori mai mari decât într-o zi obişnuită la toate magazinele online româneşti din toate segmentele de piaţă, indiferent dacă şi-au anunţat sau nu participarea la Black Friday”, scria pe blogul eMAG, anul trecut, Radu Apostolescu, vicepreşedintele companiei.
Reţeaua de magazine Flanco a raportat pentru Black Friday 2011 încasări de 30 milioane pentru un număr de 60.000 de clienţi. Televizoarele 27%, notebook-urile 16% şi maşinile de spălat rufe 10% au fost cele mai cerute produse în Black Friday în România, reprezentând peste 55% din totalul vânzărilor (valoric). În total, Flanco a vândut peste 4,500 de televizoare, 2,500 de notebook-uri şi 3,000 de maşini de spălat rufe, mărcile preferate fiind Samsung, Whirlpool, Sony şi Asus. 30% dintre încasări au fost realizate în Bucureşti, următoarele două oraşe fiind Constanţa şi Arad. Flanco a aplicat în campania Black Friday reduceri de până la 60%, în cazul multor produse electro-IT. Astfel, clienţii au putut achiziţiona frigidere cu numai 499 de lei, maşini de spălat cu 699 de lei.
Denumirea Black Friday provine din Philadelphia, unde era folosită pentru a descrie traficul extrem de dificil creat după Ziua Recunoştinţei. În prezent, termenul are conotaţii economice întrucât în această perioadă retailerii se aşteaptă să intre “pe negru”, adică să aibă profit, în comparaţie cu “pe roşu”, adică pierderi.