Grupul canadian BlackBerry a renunţat la planul care prevedea vânzarea companiei optând, însă, pentru o majorare de capital în valoare de un miliard de dolari, a anunţat luni producătorul canadian de smartphones. Ideea vânzării companiei a picat după ce fondul de investiţii Fairfax Financial Holdings şi-a retras oferta de 4,7 miliarde dolari, ceea ce a generat prăbuşirea acţiunilor pe Wall Street.
Imediat după acest anunţ, în cursul tranzacţiilor electronice care preced deschiderea bursei de la New York, acţiunile BlackBerry au scăzut cu 19% până la 6,33 dolari pe acţiune, în condiţiile în care vineri evoluau deasupra pragului de opt dolari.
În jurul orei, 17:20, ora României, acţiunile BlackBerry scădeau cu 12%, până la 6,86 dolari, nivel la care valoarea de piaţă a companiei era de 3,5 miliarde dolari, cu mai mult de un sfert sub oferta pusă pe masă de cei de la Fairfax.
În cele din urmă, acțiunile BlackBerry au închis cu o pierdere uriașă, de 16,4%, la 6,50 dolari. Astfel, capitalizarea companiei a coborât la 3,34 miliarde dolari, cu 29% sub oferta celor de la Fairfax.
La finele lunii septembrie, fondul de investiţii Fairfax Financial Holdings, cel mai mare acţionar la BlackBerry cu o participaţie de 10%, a lansat o ofertă de preluare pentru întreaga companie la un preţ de 9 dolari pe acţiune. Această ofertă, care evalua BlackBerry la 4,7 miliarde de dolari, a expirat luni. Cei de la Fairfax au avut probleme în a găsi finanţare pentru preluarea companiei.
BlackBerry a anunţat luni că a renunţat la ideea vânzării, optând în schimb pentru o majorare de capital care se va realiza prin plasarea de obligaţiuni care pot fi convertibile în acţiuni la un preţ de 10 dolari pe acţiune. Fairfax Financial Holdings ar urma să cumpere obligaţiuni în valoare de până la 250 milioane de dolari. De asemenea, compania a informat că directorul său general Thorsten Heins va demisiona urmând să fie înlocuit cu John Chen, fostul director de la compania de software Sybase, pe care SAP a achiziţionat-o în 2010.
BlackBerry, odată lider pe piaţa smartphone-rilor, nu a reuşit să atragă atenţia consumatorilor în ultimii ani. De exemplu, în lunile iulie, august şi septembrie anul curent BlackBerry a vândut 3,7 milioane smartphones în timp ce Apple a vândut nouă milioane de telefoane numai în primele trei zile de la lansarea modelelor iPhone 5s şi 5c.AGERPRES