Începând cu data de 1 aprilie 2016, la Aeroportul Henri Coandă au acces doar autoturismele taxi care respectă toate normele legale şi ai căror şoferi au obţinut din partea instituţiilor abilitate ale statului toate autorizaţiile necesare pentru desfăşurarea în legalitate a activităţii în regim de taxi la aeroport.
„Termenul de 1 aprilie 2016 a fost stabilit la solicitarea companiilor de taximetrie. Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a informat, încă din luna iunie 2015, societăţile care deţin terminalele pentru comenzi taxi în Aeroportul Henri Coandă, cu privire la aplicarea acestor măsuri referitoare la desfăşurarea legală a activităţii de taximetrie la aeroport. În acest sens, este interzis accesul la aeroport al autovehiculelor taxi cu portbagaj mai mic de 500 de litri, al şoferilor de taxi care au cazier judiciar şi este obligatorie obţinerea unor avize ale instituţiilor statului (Poliţia Transporturi Aeriene, Poliţia de Frontieră). Informaţiile privind activitatea de taximetrie la Aeroportul Henri Coandă, precum şi regulamentul de desfăşurare a acestui tip de activitate sunt postate pe pagina de internet a Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti”, a anunţat conducerea CNAB.
Potrivit CNAB, aproximativ 500 de taximetrişti îndeplinesc toate condiţiile pentru a-şi desfăşura activitatea la Aeroportul Henri Coandă şi pot prelua pasagerii, fără nicio restricţie.
90% din taxiuri nu mai au voie în Aeroport
Dragoş Craiovan, redactor şef al revistei Autobild România, ne-a explicat că Logan-urile cu GPL nu mai au voie în aeroport. „Nu mai au voie să urce la sosiri decât taxiurile care au portbagaj mai mare de 500 de litri, în baza unui permis special. Evident că toate Logan-urile cu GPL nu mai au voie, adică 90% din taxiurile din București. În 20 de minute s-au primit doar două comenzi, sunt cozi de 50 de persoane”, ne-a spus Dragoş Craiovan.