'Blocajele recente ale transportatorilor rutieri, cauzate, pe de o parte, de intemperii şi, pe altă parte, de procedurile deficitare, au generat pierderi importante pentru întreaga economie. Se estimează că acestea ar putea depăşi 300 milioane de euro pentru intervalul 25 ianuarie – 1 februarie. Tranzitul rutier a fost dat peste cap, importurile şi exporturile au suferit pierderi substanţiale, care se vor resimţi în analiza datelor pe primul trimestru al anului 2014', a afirmat Florinel Andrei.
Potrivit acestuia, comerţul urban înregistrează o scădere vizibilă, generată de aprovizionarea încă deficitară, în special în zone precum Dobrogea, Muntenia, Moldova.
'Aglomeraţia din supermarketuri şi împuţinarea produselor de bază de pe rafturi au condus la creşteri de preţuri, pe care, în final, consumatorii şi le-au asumat vrând-nevrând. De aceea susţinem – ca o prioritate în 2014 – punerea în discuţie a unui plan naţional de ierarhizare a mobilităţii rutiere în cazuri de intemperii. După experienţele nefericite din aceste zile, Guvernul României, printr-o ordonanţă de urgenţă, sau Parlamentul, printr-un amendament la Codul rutier, are datoria de a stabili proceduri mult mai clare înainte, în timpul şi după expirarea codurilor portocaliu şi roşu. Avem nevoie de un cadru legal care să asigure o coerenţă administrativă maximă şi o mobilitate rutieră optimă în toate situaţiile grele din trafic', a mai spus secretarul general al ARTRI.