Jurnaliștii Bloomberg au confirmat absența de la Salonul Auto de la Paris a unor branduri cu renume. Așa cum și Capital anunța în ediția print apărută pe 12 septembrie mărci precum Ford, Volvo, Rolls-Royce sau Aston Martin vor lipsi de la ediție din acest an a Mondial de lAutomobile.
Ford Motor Co. şi Rolls-Royce sunt câteva din companiile care nu vor participa la Salonul auto de la Paris, producătorii preferând să îi atragă pe consumatori acolo unde aceştia îşi petrec timpul, pe Instagram, sau YouTube, în loc să cheltuie milioane de dolari pe standuri la centrele expoziţionale aglomerate, transmite Bloomberg.
"În trecut exista ideea că trebuie să fie prezent la fiecare salon auto. Însă uneori există modalităţi mai bune decât să cheltuieşti bani la fiecare salon", a declarat Andy Palmer, director general la constructorul britanic Aston Martin, care nu va lua nici el parte la salonul care va avea loc la Paris la finele acestei luni.
Nici Volvo Cars nu va prezent la Paris, iar majoritatea directorilor de la BMW AG vor fi prezenţi la o reuniune a Consiliului de administraţie unde va fi discutată strategia pe segmentul automobilelor electrice în loc să laude modelele disponibile la ora actuală. De asemenea, grupul Volkswagen AG şi-a redus bugetul pentru Salonul auto de la Paris, renunţând la evenimentul programat pentru gala de deschidere precum şi la un stand propriu pentru divizia de automobile sportive Lamborghini.
Participarea la marile saloanele auto costă milioane de dolari pe măsură ce mărcile încearcă să-şi surclaseze rivalii. De exemplu, la salonul auto din 2011 de la Frankfurt, care alternează cu cel de la Paris, Audi a cheltuit peste 10 milioane de euro pentru a ridica un pavilion temporar echipat cu un circuit indoor. De asemenea, celebrităţi precum Justin Timberlake sunt deseori angajate să participe la aceste evenimente iar standurile oferă materiale gratuite vizitatorilor.
Constructorii auto şi-au dat însă seama că fotomodelele frumoase şi muzica tare nu sunt cea mai bună modalitate pentru a vinde maşini. Creşterea costurilor cu standurile este un factor la care se adaugă şi modificarea comportamentului consumatorilor precum şi transformarea automobilelor în computere pe roţi, toate acestea făcându-i pe producători să încerce o abordare diferită.
Ford a decis să adopte o abordare inovatoare în materie de marketing în Franţa, invitând consumatorii la un test drive de o zi pe perioada verii în loc să participe la Salonul de la Paris. Constructorul american şi-a majorat cu 50% bugetul pentru astfel de metode de marketing experimental şi de asemenea cheltuie mai mulţi bani pe evenimente concentrate pe tehnologie, cum este conferinţa "Le Web" dedicată inovaţiei digitale de la Paris. La rândul său, în vara acestui an, Rolls-Royce a organizat cocktail-uri şi teste la o staţiune din Sardinia, Italia. Unele evenimente au fost concepute special pentru bloggeri şi utilizatori de Instagram, care ulterior au postat fotografii, fişiere video şi opinii online.
Cu toate acestea, saloanele auto rămân o atracţie pentru fanii automobilelor. Numărul de participanţi la ediţia din 2016 a Salonului auto de la Detroit, cea mai mare reuniune a industriei auto din America de Nord, a ajuns la 815.000 de persoane, cel mai mare număr înregistrat după 2003. La rândul său, Salonul auto de la Frankfurt din 2015 a înregistrat o creştere a numărului de bilete comparativ cu ediţia precedentă iar Salonul de la Paris din 2014 a atras 1,25 milioane de vizitatori, ceea ce l-a făcut cel mai popular eveniment din industria auto. Însă traficul la standuri nu se traduce în mod automat în vânzări.