Conglomeratul media Bloomberg L.P. este la un pas de a salva de la faliment revista BusinessWeek, pe care o va cumpăra de la McGraw Hill Cos. Potrivit presei internaţionale, tranzacţia va avea o valoare cuprinsă între 2 şi 5 milioane de dolari.

Bloomberg, fondat în 1981 de către primarul New York-ului Michael Bloomberg, va prelua revista cu o tradiţie de 80 de ani în încercarea de a-şi întări poziţia pe piaţa media din întreaga lume. Până în acest moment însă nu au fost făcute publice datele tranzacţiei.

McGraw Hill a scos la vânzare revista BusinessWeek în urmă cu patru luni ca urmare a  scăderilor ceniturilor din publicitate. În primele nouă luni din acest an, revista a raportat scăderi de peste 40%, aproape dublu faţă de situaţia înregistrată pe întreaga piaţă media.

Pentru moment, Bloomberg nu a făcut un anunţ oficial şi cei 400 de angajaţi ai BusinessWeek nu sunt încă siguri de soarta lor. Presa internaţională afirmă că este posibl ca o mare parte să fie concediaţi, conţinutul revistei putând fi furnizat de cei 2.200 de angajaţi ai gigantului Bloomberg.

Cu toate acestea, declaraţia lui Dan Doctoroff, preşedintele Blommberg, este încurajatoare: „Am cumpărat BusinessWeek nu pentru a o distruge, ci pentru a o construi”.

Conglomeratul media înfiinţat de Michael Bloomberg, primarul oraşului New York, a raportat in 2008 venituri de 6,1 miliarde de dolari. În acest an, în care industria media a fost una dintre cele mai afectate de scădere veniturilor din publicitate, Bloomberg a fost una dintre puţinele companii care a făcut angajări. Doar de la începutul anului, grupul a adus 500 de noi redactori.

SURSA: CNN