”Ca număr de pasageri, depăşim 5 milioane în acest an, cu 2 milioane mai mult faţă de anul trecut. În 2017 am continuat să ne îmbunătăţim serviciile, în luna septembrie am lansat şi o nouă platformă online de rezervări, am adus în flotă avioane Boeing de capacitate mai mare, am mărit frecvenţele pe anumite rute. Toată această dezvoltare a contribuit la creşterea numărului de pasageri”, a declarat oficialul Blue Air.
În prezent, compania are o flotă 28 de avioane Boeing 737, comparativ cu şase avioane în anul 2013.
”Anul viitor, mai vin două avioane, deci vom opera cu 30 de aeronave. Vom mai achiziţiona şi altele, tot Boeing, pentru că nu este rentabil să mixezi flota (să ai avioane de la mai mulţi producători, n.r.). Aceasta este şi o cutumă în aviaţie, la un anumit număr de pasageri, la o anumită dimensiune a flotei, altfel ne-ar creşte costurile de operare şi cu mentenanţa foarte mult”, mai spune Răcaru.
Acesta spune că anul viitor va fi unul de consolidare, pentru a creşte gradul de eficienţă.
”Până acum ne-am axat pe investiţie puternică în flotă. Iar pentru 2018 ne concentrăm pe consolidarea Blue Air pe plan intern şi european. Astfel, preconizăm o creştere de aproximativ 10% a numărului de pasageri transportaţi. Vom păstra totodată business-ul de bază, cursele regulate. Pe lângă acestea, avem şi curse charter, anul acesta am avut în jur de 700 de curse charter, iar anul viitor aproximativ tot atâtea. Am semnat contracte chiar zilele acestea cu partenerii noştri tradiţionali”, adaugă Gheorghe Răcaru.
Compania negociază cu polonezii de la LOT, pentru a le închiria avioane în sistem wet lease (cu tot cu echipaj).
Anul viitor compania va lansa o cursă charter spre Tbilisi (Georgia) şi una regulată spre Cairo (Egipt). ”În prezent operăm aproximativ 100 de rute. Dar avem şi alte ţinte, în zona de est, să vedem cum se materializează”, meţionează directorul general Blue Air.
Cele mai solicitate rute sunt cele de Marea Britanie, Italia şi Spania, mai spune reprezentantul Blue Air. Blue Air a fost înfiinţata în 2004 şi s-a dezvoltat de-a lungul anilor devenind un operator aerian paneuropean. Compania are opt baze operaţionale, în Bucureşti, Bacău, Cluj-Napoca, Constanţa, Iaşi, Larnaca, Liverpool şi Torino.
În anul 2016, Blue Air a devenit cea mai mare companie aeriană românească, depăşind în premieră compania de stat Tarom după numărul de pasageri transportaţi. Compania low-cost operează zboruri către peste 100 de rute, din 16 ţări.