BM versus APAPS

Una dintre aceste conditii se referea la prezenta, de minimum zece ani, sub acelasi nume, in domeniul productiei si comercializarii produselor de aluminiu. Pentru ca sub actualul nume are o existenta mai mica de 10 ani, Rusky Aluminiu era eliminata din start de la depunerea unei oferte pentru preluarea pachetului majoritar de actiuni. In noul anunt de privatizare sintagma "sub acelasi nume" a fost inlocuita cu "prezenta pe piata mondiala".Pe de alta parte, formularea "cunoasterea buna a pietei r

Una dintre aceste conditii se referea la prezenta, de minimum zece ani, sub acelasi nume, in domeniul productiei si comercializarii produselor de aluminiu. Pentru ca sub actualul nume are o existenta mai mica de 10 ani, Rusky Aluminiu era eliminata din start de la depunerea unei oferte pentru preluarea pachetului majoritar de actiuni.
In noul anunt de privatizare sintagma „sub acelasi nume” a fost inlocuita cu „prezenta pe piata mondiala”.
Pe de alta parte, formularea „cunoasterea buna a pietei romanesti, demonstrata prin desfacerea, in ultimii cinci ani, sub acelasi nume a produselor din sectorul aluminiului” nu permitea grupului francez Pechiney sa intre in cursa pentru cumpararea a 54% din actiunile Alro. Pechiney nu a vandut niciodata aluminiu sau alumina in Romania. Noua forma a anuntului de privatizare nu mai cuprinde capitolul respectiv.
Atat reprezentantii APAPS, cat si cei ai Bancii Mondiale au refuzat sa comenteze cauzele care au condus la modificarea anuntului. N-au spus nici cum vor fi recuperati cei aproape 40.000 de dolari cheltuiti pentru publicarea acestui anunt in New York Times, Financial Times si cinci publicatii romanesti.
Surse din piata spun ca lupta pentru Alro urmeaza sa fie purtata de Marco si Ruski Aluminii. Motivul absentei Pechiney vine de la o decizie a Consiliului de Administratie a acestei companii care a hotarat sa stopeze orice preluare internationala in urmatoarele zece luni.