BMW Group a început un program coerent de dezvoltare de automobile plug-in (hibrid sau integral electric) în urmă cu 10 ani sub numele „Project i”. Primele rezultate au ajuns pe şosele în 2013, sub forma BMW i3, primul automobil electric din portofoliul mărcii. În prezent compania este cel mai important producător premium de automobile plug-in atât în ceea ce priveşte gama de automobile, cât şi numărul total de vânzări. Dacă BMW M şi BMW M Performance sunt dedicate sportivităţii, gama de modele plug-in BMW i şi BMW i Performance asigură reprezentarea unei alte faţete esenţiale a mărcii: eficienţa şi dezvoltarea durabilă. În anul 2016 au fost livrate în total 62.255 de automobile plug-in BMW (faţă de 67.800 modele BMW M şi M Performance). Obiectivul pentru 2017 este de a depăşi 100.000 unităţi electrice şi plug-in hybrid.
BMW Group are o strategie bine delimitată de dezvoltare şi pentru viitor. În luna martie vor debuta două modele plug-in noi, BMW Seria 5 şi MINI Countryman. Pentru 2018 este programată lansarea BMW i8 Roadster, 2019 va marca debutul unui model electric MINI, iar 2020 o versiune electrică BMW X3. Gama BMW i va fi completată în 2021 cu un nou model, proiectul fiind cunsocut sub numele de BMW iNext.
Conform BMW, modelul i3 ocupă o poziţie unică pe piaţa globală. Este singurul automobil dezvoltat urmărind amprenta de CO2 şi impactul asupra mediului de la producţie, până la reciclare. Certificarea ISO realizată de TÜV Germania a arătat că modelul are o aprentă de CO2 cu până la 50% mai mică faţă de un automobil convenţional de dimensiuni similare. De altfel, în procesul de producţie BMW i3 se consumă cu 70% mai puţină apă, cu 50% mai puţină energie faţă de resursele folosite de un model convenţional. Se acordă o atenţie deosebită folosirii materialelor sustenabile, iar 100% din energia folosită în procesul de producţie este energie verde.
Anul 2016 a fost încheiat cu 25.528 livrări BMW i3 şi 3.752 i8. Au fost livrate în total 34.789 modele iPerformance, cel mai de succes fiind BMW X5 xDrive40e iPerformance cu 16.250 unităţi, urmat de BMW Seria 3 330e iPerformance cu 11.197 unităţi și BMW 225xe iPerformance cu 6.725 unităţi.
Dacă la nivel internaţional BMW i3 a obţinut 7,5% din cota de piaţă a automobilelor electrice, în SUA aceasta a urcat la 11,1%, în Germania la 22,5%, în Norvegia la 16,3%, în Olanda la 12,4% şi în Marea Britanie şi Irlanda la 20,3%, pentru a enumera unele din cele mai importante pieţe ale modelului. În acest context, România înregistrează o performanţă record, depăşind 60% dacă este luat în calcul şi BMW i3 versiunea cu range extender, sau aproximativ 50% fără aceasta.
„Cu un produs excelent, susţinut de un pachet unic şi puternic de finanţare de la BMW Financial Services şi de programul guvernamental «Rabla plus», BMW i a fost primit cu un interes deosebit. Am obţinut o cotă de piaţă record în segmentul de automobile electrice. Încrederea este primul pas important în a te impune pe o piaţă nouă. Prin povestea noastră de succes din 2016 consider că am făcut acest lucru în România. Clienţii au descoperit un produs excelent şi sunt acum cei mai buni ambasadori ai noştri. Aceasta este motivul pentru care sperăm într-un rezultat şi mai bun în acest an”.
Wolfgang Schulz, director general BMW Group România.