TEST BMW 330d Gran Turismo: Cărăuș de business

Renumită pentru dinamica și confortul vehiculelor sale, marca BMW are în portofoliu un model care se poate lăuda și cu un spațiu major rezervat pasagerilor și bagajelor. Un automobil care punctează și la capitolul design.

Încercarea de a găsi un model de vehicul care să împace eleganța și confortul necesare unei mașini de lux cu sportivitatea, designul și ținuta de drum specifice BMW, dar și cu un spațiu interior care să mulțumească orice potențial client a dus la apariția pe piață a modelelor Gran Turismo (GT). În acest context, atât Seria 5 Gran Turismo cât și sora mai mică, Seria 3 Gran Turismo, au dimensiuni mai mari decât familiile de vehicule din care fac parte. În cazul modelului testat de Capital, 330d xDrive GT, diferențele față de sedan și break sunt importante. GT-ul este mai lung cu 191 mm, mai lat cu 18 mm și mai înalt cu 74 mm decât Seria 3 Sedan sau Seria 3 Touring.

Destinat clienților de vehicule premium pentru care spațiul din interior este foarte important și care își doresc o mașină cu un aspect dinamic mai degrabă decât un Touring, Seria 3 GT are o alură sportivă atât datorită părții din spate care plonjează către plafon cât și a blocurilor optice care sunt disponibile cu LED. Aspectului exterior controversat, de tip „love it or hate it”, i se adaugă un interior care oferă o ambianţă sofisticată, tipică modelelor de ultimă generație ale BMW.  Plusul de crom în jurul comenzilor şi noile elemente decorative duc calitatea percepută la un nou nivel, în timp ce calităţile tactile şi ergonomice ale interiorului au fost îmbunătăţite suplimentar. Sportivitatea cuplată cu eleganţa unui coupé, confortul şi comoditatea oferite de cele patru uşi, poziţia șoferului elevată cu 59 mm, vizibilitate excelentă de jur-împrejur şi un sentiment generos de spaţiu au fost mereu principalele argumente pentru achiziţionarea unui BMW Seria 3 Gran Turismo. Avantajul spaţiului este deosebit de convingător în compartimentul din spate, unde pasagerii sunt aşteptați de trei scaune integrale şi spaţiu pentru picioare familiar mai degrabă pentru un sedan de lux – graţie ampatamentului extins cu 110 mm. Totodată, hayonul larg oferă acces spre portbagajul care are o capacitate ce variază între 520 şi 1.600 de litri  în funcție de poziționarea banchetei, cu 25 litri până la 100 litri mai mult decât în cazul modelului Seria 3 Touring.

Tot în interior, cea mai recentă versiune a sistemului de navigaţie BMW Professional este oferită pentru prima dată într-un model de clasă medie. Cele mai importante elemente din meniu sunt afişate într-un stil clar, cu pictograme, ceea ce face ca operarea sistemului să fie şi mai intuitivă. Conectarea telefoanelor mobile a devenit mai convenabilă – acum, smartphone-urile pot fi încărcate şi conectate wireless la antena exterioară a automobilului prin intermediul soclului cu inducţie.

În privința comportamentului rutier, 330d xDrive GT este un BMW în toată puterea cuvântului. Stabilitatea în viraje s-a dovedit un element forte în ciuda asfaltului acoperit, pe alocuri, cu zăpadă, iar sistemul de tracțiune xDrive și-a arătat utilitatea de fiecare dată când a fost solicitat.

Un detaliu mai puțin plăcut pentru cei cărora BMW 330d xDrive Grand Turismo li se pare o alegere inspirată este prețul de achziție. Cu TVA, prețul minim al unui astfel de vehicul este de 53.907 euro, iar adăugarea unor opționale precum Linia M Sport, vopseaua Gri Mineral, jantele Star-Spoke, pachetul Business Class, BMW ConnectedDrive Advanced sau pachetul First Class Upgrade – așa cum a fost echipat modelul testat – poate ridica ștacheta până la nu mai puțin de 75.624 de euro.

 

Caracteritici tehnice:

Motor                                   3.0d

Capacitate cilindrică         2.993 cmc

Putere                                 258 CP

Combustibil                        motorină

Viteza maximă                   250 km/h

Accelerație 0-100 km/h    5.4 sec.

Consum mediu                 5,4 l/100 km

Emisii CO2                         142 g/km

Preț       53.907 euro