Cu 163 de cai putere, motorul turbodiesel de 1,5 litri şi trei cilindri ce echipează ultimul concept prezentat de inginerii BMW, este mai puternic şi eficient decât actuala generaţie cu capacitate de 2,0 litri şi patru cilindri.
356 cai putere din trei propulsoare
Propulsorul turbodiesel, situat în partea din spate a maşinii, este însoţit de o pereche de motoare electrice, montate în faţa cuteiei de viteze Getrag în şapte trepte, prezentă şi la modelul M3. Unul din motoarele electrice propulsează roţile din spate, iar celălalt acţionează partea din faţă, prin intermediul unei transmisii cu o singură treaptă.
Motorul electric ce acţionează roţile din spate are 34 CP şi este capabil să producă până la 51 CP pentru o perioadă scurtă de timp. De asemenea, motorul care acţionează asupra roţilor din faţă generează 80 CP şi poate atinge până la 139 cai în scurte impulsuri de putere.
În total, noul hibrid diesel-electric produs de BMW este cotat ca având 356 cai putere, suficient cât să-i permită rivalizarea cu modelul M3 în condiţiile unui consum mediu de combustibil ce ajunge la 3,7 litri/100 km., comparabil cu cel al unui Mini.
Propulsorul turbodiesel va echipa începând cu anul 2011 următoarea serie 1, urmând ca şi alte modele BMW, printre care se numără următoarea serie 3, să adopte noul motor ulterior.
Trasături pronunţat sportive
Dimensiunile conceptului sunt foarte apropiate de cele ale unui coupe din seria 3, având 4,6 metri în lungime, 1,9 metri lăţime şi 1,24 metri înălţime. Totuşi, noul concept îşi demonstrează trăsăturile sportive printr-o linie vizibil mai joasă a plafonului.
Pe de altă parte, tinând cont de greutatea totală de 1.395 kg a conceptului, raportul putere/greutate este cu numai 7 CP/1.000 kg. mai slabă comparativ cu cea a lui M3, echipat cu motorul V8 de 414 CP şi o capacitate de 4,0 litri.
Acceleraâia conceptului de la 0 la 100 km/h este realizată în 4,8 secunde şi are o viteză maximă limitată electronic la 248 km/h, rezultate similare cu ale modelului M3.
Consum redus şi o autonomie combinată de 700 km
Maşina poate funcţiona folosind numai motorul diesel, sau cele electrice, ori toate împreună. În regim pur electric, autonomia de deplasare este destul de modestă, în jurul a numai 49 km. Totuşi, motorul diesel oferă o autonomie separată, ce ajunge la 640 km.
Potrivit constructorului german, trăsăturile conceptului vor fi adoptate la viitoarele modele BMW, inclusiv noua gamă de automobile sport Z10 ED, care urmează să fie lansată în jurul anului 2015.