Puține mașini de serie au darul de a seduce prin simpla lor prezență. Chiar și mai puține sunt cele care îți trezesc toate simțurile atunci când uzina de forță de sub capotă prinde viață. În fine, doar câteva – le poți număra pe degete – sunt vehiculele din care regreți că trebuie să cobori după ce ai parcurs mai bine de 300 de kilometri. Coupé-ul BMW Seria 6 este, cu siguranță, unul dintre acestea.
Părea greu de crezut că, după ce testezi varianta Cabriolet a aceluiași model, noul 650i Coupé mai poate surprinde cu ceva. Cu toate acestea, simpla apariție a mașinii a dovedit că designerii bavarezi găsesc întotdeuna soluții atunci când vor să epateze. Liniile laterale profund alungite, zona posterioară care degajă forță și, mai ales, partea frontală dominată de grila radiatorului specific BMW, evazată şi uşor înclinată spre înainte, sunt elementele care disting clar vehiculul de orice alt concurent. Blocurile optice au acum un element liniar LED, de accentuare, care traversează partea superioară a celor două faruri rotunde. Controlul farurilor adaptive cu LED este efectuat în funcţie de viteza automobilului, unghiul de virare şi raportul de giraţie. O sursă LED suplimentară, poziţionată separat în carcasa farurilor, funcţionează ca lumină de virare pentru viteze mici. Toate acestea au darul de a poziționa BMW 650i Coupé în categoria supermașinilor, a acelor vehicule care privesc întotdeauna de sus orice competitor. Dacă în balanță mai intră și fenomenalul motor de 4,4 litri care produce 407 CP cuplat la o transmisie automată cu opt trepte care schimbă aproape insesizabil rapoartele, devine lesne de înțeles de ce o astfel de mașină nu poate fi ușor comparată cu altceva similar.
Despre habitaclu ar putea fi scris un întreg roman. Calitatea materialelor, a finisajelor, sistemul audio Bang & Olufsen High-End Surround – creat special pentru acest model -, ecranul LCD de dimensiuni mari și, mai ales, ergonomia întregului ansamblu, fac din călătoria la bordul acestui coupé o adevărată încântare. Ca de fiecare dată însă, există și elemente care pot fi contabilizate la capitolul minusuri. Doar că la 650i Coupé sunt extrem de puține. Spațiul insuficient pus la dispoziția pasagerilor din spate și accesul dificil către aceeași zonă pot fi plasate în categoria „se putea mai bine“.
Dinamică remarcabilă
Odată stârnită fiara de 4.395 cmc de sub capotă, până și cel mai cârcotaș dintre clienți renunță la orice pretenție. Sunetul evacuării este fenomenal, mai ales atunci când turometrul se zbate peste 5.000 rpm. Culmea este că, în ciuda forței impresionante și a rapidității cu care mașina atinge viteze superioare, stabilitatea rămâne tot timpul la cote maxime. Grație unei suspensii perfect adaptate, dar și sistemului de direcție electromecanic cu funcție Servotronic, controlul este întotdeauna la cote maxime. Pe lângă acesta, noul BMW Seria 6 Coupé este primul automobil din acestă clasă disponibil cu Integral Active Steering (direcţie integral activă) ca opţiune. Aceasta combină Active Steering (direcţia activă) pentru roţile faţă cu o punte spate viratoare. Bracarea roţilor spate se face până la 3 grade, în acelaşi sens cu roţile faţă până la viteze de 60 km/h, pentru mai multă manevrabilitate, şi în sens opus la viteze mai mari, pentru mai multă stabilitate.
Din nefericire, cei seduși irevocabil de acest bolid au de înfruntat un obstacol greu de trecut când își propun să treacă de la vorbe la fapte: prețul. BMW 650i Coupé costă, în varianta standard, 95.000 de euro, iar orice extravaganţă înseamnă adăugarea unor sume importante. De exemplu, sistemul opţional xDrive urcă preţul la peste 98.000 de euro, iar o echipare chiar mai pretenţioasă poate însemna depăşirea pragului de 100.000 de euro.