Joi, pe data de 4 mai, Bayerische Motoren Werke AG (BMW) a anunțat că nu va micșora prețurile vehiculelor electrice (EV) în China. Mai mult, ar putea majora unele prețuri la nivel global, din cauza costurilor de producție mai ridicat.
Producătorul auto german a înregistrat marje de profit mai ridicate la divizia auto în primul trimestru din 2023, de 12,1%, comparativ cu 8,9% în 2022. Din cauza costurilor ridicate şi a sporirii concurenţei, a menținut însă aceleași estimări.
BMW va majora prețurile vehiculelor electrice
În luna martie a acestui an, BMW anunța că vrea să mențină prețurile stabile în 2023, după ce în ultimii doi ani a transferat către clienţi o parte din costurile mai ridicate. Cu toate acestea, directorul financiar Nicolas Peter a afirmat joi, 4 aprilie, că sunt aşteptate unele majorări de preţuri moderate.
Nicolas Peter și directorul general Oliver Zipse au fost prudenți în ceea ce privește perspectivele economiei globale în următoarele luni, apreciind că mediul este volatil şi tensionat.
În primul trimestru din 2023, vânzările producătorului auto german au au scăzut cu 1,9% în Europa şi cu 6,6% în China, dar compania a observat un trend ascendent în martie și aprilie.
Profitul net în primele trei luni ale acestui an a scăzut cu 64%, la 3,66 miliarde de euro, de la 10,19 miliarde de euro în 2022, iar ce profitul operaţional s-a situat la 5,13 miliarde de euro, faţă de 12,23 miliarde de euro în urmă cu un an.
Veniturile au crescut, de asemenea, cu 18,3%, la 36,85 miliarde de euro.
Vânzările BMW la nivel global în primul trimestru din 2023 au scăzut cu 1,5%, la 588.138 vehicule, dar livrările de modele electrice BMW s-au dublat, la 55.979 unităţi.
Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut cu 25% în primele patru luni ale acestui an
Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut cu 25% în primele patru luni ale anului, faţă de aceeaşi perioadă din 2022, până la un volum de 37.447 de unităţi, reiese din datele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Autovehiculelor (DRPCIV), citate de Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
La nivelul lunii aprilie 2023, numărul înmatriculărilor de autoturisme noi s-a majorat cu 16,48%, comparativ cu luna similară din anul anterior, şi a ajuns la 9.865 de unităţi.
Potrivit sursei citate, în ceea ce priveşte autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins, în aprilie, 21.846 de exemplare, mai puţin cu 14,4% în comparaţie cu aceeaşi lună din 2022. Totodată, în intervalul ianuarie – aprilie 2023, acelaşi tip de înmatriculări a ajuns la 98.453 de exemplare, în scădere cu 6,5% faţă de perioada similară din 2022, când erau înregistrate 105.323 de unităţi.
Clasamentul pe mărci de autoturisme noi este condus, în intervalul de referinţă, de Dacia – cu 16.476 de unităţi, urmată de Renault, cu 3.865 de unităţi, Hyundai (3.201), Skoda (3.013), Toyota (2.837), Volkswagen (2.705), Ford (2.246), Mercedes (1.705), BMW (1.563) şi Suzuki (1.249).