Cu un design dinamic şi puternic, inspirat din motorsport, dar şi cu o tehnologie de înaltă performanţă, BMW M4 GTS este perfect pregătit pentru performanţă pe circuit. Un tur parcurs în 7'28" pe legendara buclă Nordschleife de la Nürburgring, cel mai dificil circuit de curse din lume, este o dovadă clară a calităţilor excepţionale de care dispune această ediţie specială a modelului. BMW M4 GTS utilizează motorul turbo cu şase cilindri în linie de la BMW M3 și M4 – câştigător a numeroase premii -, dar adaugă tehnologia inovatoare a injecţiei cu apă pentru a ca propulsorul de 3.0 litri să beneficieze de o majorare substanţială a puterii. Grație acestei inovații motorul pune la dispoziția șoferului 500 CP şi un cuplu de 600 Nm în timp ce consumul de combustibil şi emisiile CO2 au rămas la nivelul celor ale BMW M4 Coupé (8,3 l/100 km, 194 g/km). Astfel, BMW M4 GTS este cel mai agil, mai radical şi mai dinamic model din gamă. Sprintează de la 0 la 100 km/h în 3,8 secunde şi atinge o viteză maximă, limitată electronic, de 305 km/h.
Construcţia ultrauşoară inteligentă a permis inginerilor BMW M să limiteze masa proprie DIN a automobilului la 1.510 kilograme (masa proprie ECE: 1.585 kg). Raportul masă-putere remarcabil de 3,0 kg/CP furnizează platforma perfectă pentru o experienţă a condusului deosebit de dinamică. Măsurile riguroase de reducere a masei se extind atât în interiorul, cât şi la exteriorul maşinii. În automobil, scaunele-scoică din fibră de carbon, consola centrală uşoară, construcţia uşoară a panotajului de pe locul din spate şi partiţia portbagajului, decoraţiunile speciale ale panourilor ultrauşoare – laterale şi ale uşilor -, care includ manşete de tragere ale uşilor în locul mânerelor solide, sunt indicii clar vizibile ale angajamentului designerilor de a reduce masa. Disponibilă standard, transmisia M cu dublu ambreiaj, cu şapte trepte, selectează raportul optim pentru fiecare situaţie de condus, fără nici o sincopă a fluxului de putere. Pilotul poate selecta vitezele manual fie prin intermediul clapetelor de pe volan, fie prin levierul selectorului. Programul de schimbare Drivelogic şi sistemul Launch Control au fost adaptate la puterea crescută a motorului. Suspensia M reglabilă în trei moduri, adaptată special pentru BMW M4 GTS, poate fi ajustată în funcţie de preferinţele individuale, dar şi la cerinţele diferitelor circuite. Frânele M din carbon ceramic oferă un punct de presiune bine definit şi asigură o decelerare remarcabilă chiar şi sub sarcini mari susţinute, cum ar fi la limită pe circuit.
Blocuri optice OLED, în premieră
Cele două seturi de faruri duble rotunde, cu patru inele coroană, asigură cea mai bună iluminare posibilă a suprafeţei drumului. Ele combină tehnologia LED (diode emiţătoare de lumină) de ultimă oră cu BMW Selective Beam (asistent antiorbire pentru faza lungă – oprararea automată a fazei lungi cu reglaj pentru a evita ceilalţi paritcipanţi la trafic) şi farurile adaptive.
Stopurile de forma literei L sunt la fel de distinctive precum designul farurilor. Stopurile OLED inovatoare îşi vor face debutul în producţia de serie odată cu BMW M4 GTS. OLED (diode organice emiţătoare de lumină) reprezintă un nou tip de sursă de lumină care luminează pe întreaga lor suprafaţă, cu un efect foarte omogen – spre deosebire de unităţile LED, care emit lumina sub forma unor puncte.
Lansarea pe piaţă a modelului BMW M4 GTS va avea loc în primăvara anului 2016, iar debutul mondial este pregătit pentru Salonul Auto de la Tokio care va începe pe 28 octombrie.