Seria 3 nu mai era de ajuns. BMW propune acum, în același segment, un concept care adaugă o nouă dimensiune modelului Seria 3 Coupé în privinţa esteticii, dinamicii şi eleganţei. Confrom producătorului, "4" nu numai că reprezintă începutul unui nou ciclu, ci înseamnă şi apogeul unei curbe de dezvoltare.
Cea mai recentă generaţie BMW Seria 3 Coupé şi Cabriolet este lider mondial în acest segment exclusiv. Se poate spune chiar că l-a definit prin design, dinamică şi eficienţă. Acum, prin prezentarea BMW Concept Seria 4 Coupé, a patra generaţie a modelului coupé sport de clasă medie, BMW doreşte să se impună încă o dată în această categorie de automobile atât de spectaculoasă.
BMW a oferit noului model propriul său caracter individual şi un design independent – astfel, "4" a fost transformat într-o prescurtare a segmentului ca estetică şi farmec dinamic. Cel mai nou membru al nomenclatorului creat de BMW pe baza tradiţiei deschisă de coupé-urile din BMW Seria 6 şi BMW Seria 8, "4" se evidenţiază prin sportivitatea mai mare, nivelul ridicat de exclusivitate şi o diferenţiere mai clară de gama BMW Seria 3.
La exterior se remarcă pasiunea pentru proporţiile ideale de coupe şi, în acelaşi timp, specifice pentru limbajul de design BMW: volumele arcuite sunt împinse spre înapoi, către roţile care asigură propulsia. În interior, experienţa BMW Individual, calitatea fabricaţiei şi materialele alese cu atenţie sunt combinate pentru a crea o ambianţă deosebită. Rolul BMW Individual în dezvoltarea BMW Concept Seria 4 Coupé subliniază preocuparea pentru calitate şi exclusivitate, trăsăturile definitorii pentru programul de personalizare al mărcii.
Dimensiunile BMW Concept Seria 4 Coupé conferă automobilului o prezenţă impunătoare. Ampatamentul (2.810 mm) este mai lung cu 50 mm decât cel al actualului Seria 3 Coupé, în timp ce ecartamentul faţă a fost extins cu 45 mm (1.545 mm), iar cel spate cu 80 mm (1.593 mm). Cu o lăţime de 1.826 mm, BMW Concept Seria 4 Coupé este mai lat cu 44 mm decât predecesorul său, linia acoperişului este coborâtă cu 16 mm (1.362 mm) şi este şi mai lungă (4.641 mm) – toate acestea duc la proporţii dinamice excepţionale.
Contururile precise şi suprafeţele multifaţetate definesc apariţia interesantă a BMW Concept Seria 4 Coupé. Caracteristicile emblematice ale părţii frontale BMW, mai ales grila radiatorului şi farurile circulare duble, au un design sportiv care fac BMW Concept Seria 4 Coupé să fie identificat imediat ca fiind un model BMW. Designul părţii frontale face o conexiune imediată cu gama BMW Seria 3, dar abordarea sportivă a temei accentuează latura dinamică a BMW Concept Seria 4 Coupé.
Pe lângă grila BMW a radiatorului şi farurile circulare duble, caracteristica cea mai atractivă a părţii frontale a maşinii o reprezintă priza mare de aer din bara faţă. Deschiderea largă este un indiciu pentru fluxul mai mare de aer de care au nevoie motoarele puternice şi îndreaptă privirea spre pasajele puternic evazate ale roţilor. Cele două guri de aer de pe fiecare parte reproduc contururile farurilor hexagonale, ceea ce face ca partea frontală să pară şi mai lată, dar şi mai sportivă. Trei elemente de aluminiu din priza de aer – sculptate atractiv şi finisate satinat – furnizează o notă suplimentară de exclusivitate. Datorită lor, deschiderea are o diviziune triplă care accentuează lăţimea. Gurile laterale furnizează aerul pentru răcirea frânelor şi a uleiului, dar şi pentru Air Curtain. Această soluţie BMW EfficientDynamics direcţionează aerul de admisie spre exteriorul roţilor – curentul de aer "îmbrăţişează" pasajele roţilor, asigurând o curgere aerodinamică optimă şi contribuind la reducerea frecărilor.
Stopurile de forma literei L de la BMW Concept Seria 4 Coupé se combină armonios cu designul general al automobilului. Ele continuă linia mediană a profilului şi reprezintă o parte integrantă a designului exterior. Stopurile se extind spre exterior şi se îngustează spre centrul părţii spate, ceea ce subliniază prezenţa coupé-ului pe şosea. Elementele interioare ale stopurilor amintesc de sculptura unor suprafeţe conturate. Un element luminos reproduce semnătura BMW, "dublu L", într-o formă tridimensională cu o profunzime impresionantă. În timp ce suprafeţele de emisie strălucesc, cele din spate sunt mai degrabă întunecate, astfel că sentimentul de tridimensionalitate este şi mai vizibil atunci când luminile sunt aprinse.
În interior, BMW Concept Seria 4 Coupé urmează reţeta tradiţională BMW, care combină sportivitatea şi stilul exclusivist. Interiorul învăluie conducătorul în stilul specific BMW, orientat spre cel de la volan. Cele mai importante butoane de control sunt grupate ergonomic în linii orizontale, în jurul conducătorului pentru ca toate funcţiile să îi fie la îndemână acestuia.
Utilizarea dinamică a liniilor se continuă şi în designul uşilor. Toate liniile curg spre spatele maşinii, astfel că accentul interiorului este pus pe partea frontală. Totodată, suprafeţele bine definite din jurul pervazului geamurilor şi al panourilor uşilor converg, prin intermediul montantului B, spre partea spate într-o mişcare orizontală bine structurată şi realizează conexiunea între compartimentul din faţă şi cel din spate. Dispunerea volumelor în jurul uşilor, pereţilor laterali şi pervazurilor geamurilor formează ca un cocon în jurul pasagerilor şi generează un sentiment de spaţiu sigur şi sportiv. În plus, conturul puternic al scaunelor spate face ca acestea să apară precum două scaune individuale alăturate, subliniind instinctele sportive ale BMW Concept Seria 4 Coupé.