Grupul BMW (mărcile BMW şi Mini) a vândut pe plan global 169.073 autoturisme în februarie, o cifră record pentru această lună. 

Brandul BMW a raportat un avans al vânzărilor de 3% luna trecută, la 147.789 unităţi, în timp ce livrările MINI au urcat cu 3,2%, la 21.045 vehicule. 

Şi în primele două luni din acest an s-a înregistrat o creştere a livrărilor grupului BMW de 4,9%, la 332.369 unităţi. 

Brandul BMW a raportat un avans al vânzărilor de 5% în perioada ianuarie – februarie 2017, la 291.347 unităţi, în timp ce livrările MINI au urcat cu 3,5%, la 40.611 vehicule. 

Ian Robertson, şeful Departamentului de vânzări, a declarat: ''În primele două luni ale anului am înregistrat o creştere a vânzărilor pe toate pieţele noastre principale, chiar dacă am schimbat modelul BMW 5 Series. februarie este o lună importantă pentru noi, vânzările noului model 5 Series sunt solide şi suntem încrezători că tendinţa va continua anul acesta". 

În China, cea mai mare piaţă auto din lume, grupul BMW a livrat 92.045 unităţi în primele două luni din acest an, în creştere cu 14,7% faţă de perioada similară din 2016. În Europa, vânzările brandurilor BMW şi MINI au urcat cu 3,3%, la 138.666 vehicule. 

Joi, grupul BMW a raportat o creştere de 8% a profitului net în 2016, datorită succesului noilor SUV-uri şi a reducerii costurilor. 

Profitul net a urcat cu 8% anul trecut, la 6,9 miliarde de euro (7,3 miliarde de dolari), în timp ce veniturile au crescut cu 2,2%, la 94,1 miliarde de euro, ambele rezultate reprezentând noi recorduri pentru producătorul maşinilor BMW şi Mini. 

BMW a raportat o scădere a marjei de profit la divizia auto la 8,9% în 2016, de la 9,2% în 2015, ceea ce a dus la scăderea acţiunilor. Este cel mai scăzut nivel al profitabilităţii din 2010 şi vine după ce BMW a pierdut anul trecut titlul de cel mai mare producător de automobile de lux din lume în favoarea Mercedes-Benz, încheindu-şi dominaţia de peste un deceniu. 

Brandul BMW a anunţat recent că vânzările sale au crescut cu 5,2% în 2016, la 2.003.359 autoturisme, cu aproximativ 80.000 mai puţine decât Mercedes, divizia de automobile de lux a grupului german Daimler, care a livrat 2.083.888 vehicule, un avans de 11,3% faţă de 2015. Pe locul trei în topul producătorilor de automobile de lux s-a clasat Audi, care a livrat anul trecut 1,87 milioane de vehicule, în creştere cu 3,8% faţă de 2015. 

Compania se aşteaptă la vânzări mai ridicate în 2017, datorită modelelor BMW 5-Series şi Mini Countryman.

AGERPRES