'Cererea record pentru vehiculele noastre în întreaga lume a majorat vânzările', a afirmat şeful companiei germane, Norbert Reithofer.
Anul trecut, profitul net al BMW a urcat la 5,82 miliarde de euro (6,19 miliarde de dolari), de la 5,33 miliarde de euro în 2013. Compania va majora dividendele pentru 2014 la 2,90 euro, de la 2,60 euro în 2013. Investitorii şi analiştii se aşteptau la o creştere mai mare a dividendelor, ceea ce a determinat joi o scădere de 2,3% a acţiunilor BMW, la 116,60 euro. Analiştii estimau că BMW va propune dividende de 3,30 euro.
Veniturile au crescut anul trecut cu 5,7%, la 80,4 miliarde de euro, de la 76,1 miliarde de euro în 2013.
Profitul operaţional a crescut anul trecut la 9,1 miliarde de euro (9,6 miliarde de dolari), în timp ce analiştii estimau 8,96 miliarde de euro. Marja profitului operaţional s-a situat anul trecut la 9,6%, un nivel similar cu cel înregistrat de rivala Audi.
Şi în acest an grupul BMW (mărcile BMW, Mini şi Rolls-Royce) se aşteaptă la majorarea vânzărilor, după ce în 2014 au urcat cu 7,9% la 2,1 milioane de vehicule. Brandul BMW a vândut un număr record de automobile anul trecut – 1,81 milioane – datorită creşterii cererii pentru SUV-ul X5 cu 37% şi a majorării livrărilor în Europa cu 6,4%.
În 2014, rivala Audi a vândut 1,74 milioane de vehicule iar Mercedes-Benz a livrat 1,65 milioane de unităţi.
Conform estimărilor IHS Automotive, în 2020, BMW ar putea vinde 2,22 milioane de vehicule, faţă de 2,1 milioane pentru Audi şi 1,95 milioane pentru Mercedes.
Industria auto reprezintă un element de bază al economiei Germaniei, concentrată pe export, ajutând la reducerea ratei şomajului la doar 5%, în timp ce zona euro se confruntă cu un nivel ridicat, de 11,4%.
SURSA: Agerpres