Avertismentul vizează anumite modele produse între anii 2000 până în 2006, rechemate anterior în service pentru a înlocui dispozitivele de umflare a airbag-urilor produse de Takata, informează npr.org.
Compania a folosit azotat de amoniu pentru a umfla airbag-urile într-un accident. Dar această substanță chimică se poate deteriora, în timp, dacă este expusă la căldură și umiditate și poate distruge un recipient metalic, împrăștiind schije care pot răni sau ucide șoferii și pasagerii.
Riscul pentru ocupanții mașinii este îngrozitor
Agenția Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi din SUA (NHTSA) a precizat că șoferii ar trebui să-și lase vehiculele în garaj și să contacteze imediat BMW pentru mai multe informații. Reparațiile sunt disponibile fără costuri pentru proprietari, la fel și reparațiile mobile și remorcarea gratuită.
„Aceste vehicule au o vechime între 17 și 22 de ani, iar riscul pentru ocupanții mașinii este îngrozitor”, a menționat agenția într-un comunicat.
„Acestea sunt unele dintre cele mai vechi airbag-uri Takata rechemate acum în service și există o probabilitate extrem de mare să se defecteze în timpul unui accident.”
Airbag-urile produse de Takata au ucis cel puțin 33 de persoane în întreaga lume
Conform NHTSA, dacă acestea explodează, fragmentele de metal ar putea fi aruncate în fața șoferului, existând riscul de a-l ucide sau pot provoca „răni grave”.
Începând cu 2009, airbag-urile care explodează, produse de compania nipon Takata, au ucis cel puțin 33 de persoane în întreaga lume, dintre care 24 în Statele Unite. Majoritatea deceselor și un număr de 400 de răniți s-au înregistrat în SUA, dar și în Australia și Malaezia.
Ce modele sunt vizate
Modelele vizate de rechemarea BMW includ Seria 3 din 2000 până în 2006, Seria 5 din 2000 până în 2003 și X5 din 2000 până în 2004. Toate au dispozitive de umflare a airbag-ului frontal fabricate de Takata.
Proprietarii mașinilor pot accesa site-ul BMW pentru a verifica dacă mașina lor este afectată. De asemenea, proprietarii unor mașini Honda, Ford și Stellantis cu airbag-uri fabricate Takata au fost sfătuiți recent să nu le mai conducă.
Dispozitivul care declanşează airbag-ul foloseşte o cantitate mică de azotat de amoniu
În 2021, General Motors a rechemat în fabricile americane aproximativ 7 milioane de camionete şi maşini de teren produse în ultimii ani, pentru a le înlocui airbagurile.
Un milion de autoturisme comercializate peste graniţe au ajuns înapoi în fabrici, din acelaşi motiv. Măsura a fost impusă de Agenția Americană de Siguranță în Trafic, din cauza unor potenţiale riscuri asociate cu declanşare a pernelor de aer. Dispozitivul care declanşează airbag-ul foloseşte o cantitate mică de azotat de amoniu, o substanţă extrem de periculoasă când este expusă la căldură şi umiditate.
Anul trecut, Mercedes anunța că aproape un milion de modele produse între anii 2004 și 2015 sunt rechemate în service din cauza problemelor cu frânele. Aceasta nu a fost însă cea mai mare campanie de rechemare a unui constructor auto, pe primul loc aflându-se cele 42 de milioane de automobile (mărci diferite) depistate cu grave probleme la airbagurile produse de japonezii de la Takata.