Pentru a doua oară consecutiv, motorul cu capacitatea de trei litri şi şase cilindri dispuşi în linie, cu Twin Turbo şi High Precision Injection, a obţinut locul întâi în clasamentul general al competiţiei "International Engine of the Year".
Motorul, care dezvoltă 225 kW/306 CP şi care se află în echiparea gamelor BMW Seria 3, BMW Seria 1 Coupé şi Cabriolet, precum şi la noul BMW X6, a repetat victoria de anul trecut şi la categoria propulsoarelor cu capacitatea între 2,5 şi 3,0 litri.
Anul acesta, propulsorul ce dezvoltă 373 kW/507 CP a câştigat clasa "Capacitate peste patru litri". BMW M GmbH a reuşit să mai obţină un trofeu de câştigător: motorul V8 ce dezvoltă 309 kW/420 CP, din echiparea noului BMW M3, a triumfat la categoria motoarelor cu capacitatea cuprinsă între trei şi patru litri. Mai mult, motorul diesel cu patru cilindri şi capacitate de doi litri, cu Variable Twin Turbo, din echiparea modelului BMW 123d a primit premiul pentru "Cel mai bun motor nou" din 2008.
De asemenea, propulsorul de 1,6 litri, cu patru cilindri, Twin Scroll Turbocharger şi injecţie directă pe benzină – aflat în echiparea MINI Cooper S -, a repetat victoria de anul trecut la categoria motoarelor cu o cilindree de 1,4-1,8 litri.
Pentru prima dată în istoria competiţiei, titlul "Best New Engine of the Year" a fost decernat unui motor diesel.
Premiul "International Engine of the Year" este acordat cu începere din 1999 de un juriu internaţional format din jurnalişti din domeniul auto.
Anul acesta, echipa de experţi a fost compusă din 65 de jurnalişti din 32 de ţări- printre acestea s-au numărat SUA, Japonia, China, Rusia, India, Germania, Franţa, Noua Zeelandă, Coreea de Sud şi Africa de Sud, precum şi Romania şi Poland, în premieră.
Premiile sunt acordate pentru 11 categorii, precum şi pentru câştigătorul clasamentului general.
Data: 8 mai 2008
Sursa: BMW