Constructorul a negat afirmatiile unei reviste din Germania, care sustinea intr-un articol ca marca Mini functioneaza la limita dintre profit si pierderi, informeaza Associated Press. “BMW castiga bani de pe urma marcii Mini”, a declara un purtator de cuvant al companiei. Revista in cauza anuntase intr-un articol ca anumite persoane de la BMW sunt de acord cu producerea, incepand cu 2010, a unui SUV Mini pe baza unei platforme a modelului A-Class, de la rivalul Mercedes. In
Constructorul a negat afirmatiile unei reviste din Germania, care sustinea intr-un articol ca marca Mini functioneaza la limita dintre profit si pierderi, informeaza Associated Press.
“BMW castiga bani de pe urma marcii Mini”, a declara un purtator de cuvant al companiei.
Revista in cauza anuntase intr-un articol ca anumite persoane de la BMW sunt de acord cu producerea, incepand cu 2010, a unui SUV Mini pe baza unei platforme a modelului A-Class, de la rivalul Mercedes. In articol, ideea de cooperare a BMW era atribuita unor greutati cu care s-ar confrunta compania Mini. Totodata, in articol se anunta ca Mini ar avea sanse sa obtina pierderi si daca fabrica din Anglia ar lucra la capacitate maxima.
BMW a anuntat constant ca fiecare Mini vandut aduce bani, o situatie destul de rara in industrie, avand in vedere ca au fost necesare investitii mari pentru readucerea marcii in atentia consumatorilor si constructia unei noi masini.
Marca Smart a companiei Mercedes, un alt producator de masini mici, a suferit pierderi in ultimii ani datorita consturilor mari de promovare a modelelor sale, precum modelul ForFour, scos din productie din cauza cererii foarte slabe.
Prin comparatie, Mini a inregistrat o cerere puternica si a ajutat BMW sa detroneze Mercedes din pozitia de cel mai mare producator de masini premium din lume.
Succesul sau ar putea chiar fi motivul pentru Fiat a decis lansarea unei noi editii a modelului Cinquecento din 1957.
Sursa: Capital