Constructorul auto german BMW a anunţat producerea unei serii limitate a modelului M3 CRT, un automobil sport bazat pe versiunea BMW M3 Sedan, ale cărui componente au la bază fibra de carbon, a anunţat, marţi, BMW Group România.
Noul BMW M3 CRT (Carbon Racing Technology) combină experienţa clasei M în domeniul sistemelor de transmisie şi a tehnologiei şasiului cu folosirea materialelor ultra-uşoare de înaltă performanţă.
Potrivit sursei citate, modelul reprezintă o premieră mondială pentru industria auto, în sensul derulării unui nou proces de fabricaţie pentru componentele din Plastic Ranforsat cu Fibră de Carbon /CFRP/, care permite producerea la scară largă în producţia maşinilor sport superperformante bazate pe BMW M3 Sedan, create în uzina BMW M GmbH.
Pentru BMW M3 CRT, folosirea acestui tip de material va permite crearea unei capote compusă din două profile CFRP învelite într-o structură fagure de poliamide sintetice. Această construcţie oferă capotei acea rezistenţă care se regăseşte la varianta convenţională din oţel, dar totul la un sfert din masă. Reducerea de greutate faţă de capota din aluminiu a versiunii standard BMW M3 Sedan este de aproximativ 50%.
Construcţia ultra-uşoară a versiunii BMW M3 CRT este completată de sistemul de evacuare prin utilizarea unui amortizor de zgomot din titan, extrem de uşor. CRT beneficiază de două scaune spate individuale, unice pentru acest model, care îşi preiau forma din conturul suportului lateral al scaunelor faţă.
Bolidul va dispune de un motor V8, cu caracteristici M la turaţii ridicate şi o putere maximă de 450 CP, ce permite accelerarea de la 0 la 100 km/h în doar 4,4 secunde. Gestiunea electronică a motorului limitează viteza maximă la 290 km/h.
În echiparea standard a modelului BMW M3 CRT se află transmisia M cu dublu ambreiaj, cu Drivelogic, sistemul de navigaţie Professional, sistemul audio BMW Individual High End, oglinzi laterale uşoare, pachetul pentru portbagaj, sistemul de alarmă şi Park Distance Control (controlul distanţei de parcare) cu senzori în faţă şi în spate.
BMW M3 CRT va fi produs de uzina BMW M într-o serie limitată de 67 de unităţi, după ce anterior un alt model – BMW M3 GTS – fusese produs în 135 de exemplare.
Culoarea de exterior a maşinii este Frozen Polar Silver metalizat, fiind exclusivă pentru acest model, în combinaţie cu aplicaţiile de culoare Melbourne Red metalizat şi cu tratamentul special pentru grila BMW a radiatorului.
La interior, versiunea sedan dispune de benzi exclusive pentru pragurile uşilor, panouri pentru uşi şi benzi decorative de o nuanţă aluminiu granulat. Volanul M este îmbrăcat în Alcantara, cu buton M Drive ce permite pilotului să acceseze setarea preferată, iar husele sunt bicolore (Sakhir Orange şi Black) atât pentru scaunele faţă, cât şi pentru cele individuale spate.
Tradiţia BMW în ceea ce priveşte producerea maşinilor sport super-performante, exclusiviste şi cu design uşor începe în anii ’70, odată cu modelul BMW 3.0 CSL. Punctul maxim a fost atins în anul 2002, prin BMW M3 CSL, iar ulterior prin BMW M3 Coupe şi BMW M6 produs până în 2010, şi care ofereau în echiparea standard un acoperiş, realizat din plastic ranforsat cu fibră de carbon.
Constructorul german de automobile a anunţat, totodată, că noile BMW i3 şi i8, programate pentru a intra în producţia de serie în 2013, vor dispune de caroserie realizată integral din CFRP.
SURSA: Agerpres