BMW, cel mai mare producător de automobile de lux la nivel mondial, a majorat estimările referitoare la profitul şi vânzările din acest an, ca urmare a cererii puternice din China, dar şi pentru noul sedan serie 5.
Compania anticipează un avans al vânzărilor de circa 10%, la peste 1,4 milioane de maşini şi vehicule sport utilitare, precum şi majorarea marjei operaţionale a diviziei auto cu mai mult de 5%, se arată într-un comunicat al BMW.
Vânzările din acest an ale BMW, Mercedes-Benz şi Volkswagen au fost stimulate de creşterea cererii în China, cea mai mare piaţă auto la nivel mondial, dar şi de redresarea din SUA şi Europa.
„Nu este vorba doar de vânzările mari din China, ci şi de livrarea unor noi modele şi efectul măsurilor de reducere a costurilor”, a declarat John Buckland, analist la compania MF Global UK.
În urma informaţiilor, acţiunile BMW s-au apreciat la bursa din Frankfurt cu până la 7,9%, la 41,96 euro pe unitate. BMW anticipa iniţial un avans al vânzărilor cu un ritm solid de o singură cifră, la cel puţin 1,3 milioane vehicule.
În primul semestru, vânzările BMW au avansat cu 13%, iar cele ale Mercedes-Benz cu 12%. Audi, care vrea să devanseze BMW ca cel mai mare producător de maşini de lux, până în 2015, a realizat o creştere a vânzărilor cu 19% în primul semestru.
SURSA: Mediafax